VILNIUS TECH Naujienų portalas
Naujienos
VGTU Kūrybinių industrijų fakulteto studentai patirties semsis iš rinkos profesionalų
2018-11-06
VGTU Kūrybinių industrijų fakulteto studentai patirties semsis iš rinkos profesionalų
Nuo šiol Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) studentai turės galimybę įgyti praktinės patirties, o žinias pritaikyti realiose darbinėse situacijose. Nuo lapkričio 5 dienos universitetas pradėjo bendradarbiauti su Lietuvos reklamos prodiuserių asociacija (LAPA). Šia partneryste siekiama padėti studentams integruotis į darbo rinką anksčiau, nei jie baigs studijas, o taip pat siekti strateginių tikslų, pavyzdžiui, mokestinės lengvatos kino ir reklamos gamybai.
Planuojama, kad bus tobulinamos renginių inžinerijos ir pramogų industrijų studijų programos, organizuojami bendri renginiai su geriausių Lietuvos ir užsienio reklamos kūrėjais, prodiuseriais ir pramogų verslo profesionalais. Partneriai susitarė dėl studijų skaitmeninimo, bendrų praktikos vietų kūrimo ir kino bei reklamos prodiusavimo rinkos plėtros.
„Labai vertiname partnerystę su LAPA. Bendradarbiavimas su asociacija yra abipusiai naudingas, nes sudaromos visos sąlygos audiovizualinės kūrybos ir gamybos dalykus besimokantiems studentams tapti filmavimo specialistais. Asociacija yra tarsi tarpininkė, padedanti studentams įsilieti į darbo rinką bei įgyti praktinių žinių. Ši sutartis atveria dar daugiau kelių plėtoti ir stiprinti tarptautinį bendradarbiavimą, keistis gerąja patirtimi bei stiprinti studijų ir praktikos ryšį“, – teigia Kūrybinių industrijų fakulteto dekanė Živilė Sederevičiūtė-Pačiauskienė.
VGTU su LAPA bendradarbiaus tobulinant studijų programas, organizuojant studentų mokymąsi iš profesionalų bei skatinant įgytų žinių pritaikomumą darbo vietoje. Studentai jau dalyvavo LAPA organizuotuose mokymuose, kuriuose mokėsi filmavimo bei apšvietimo technikos naudojimo renginiuose.
Toks bendradarbiavimas sustiprins studentų pasirengimą dirbti renginių technininio aptarnavimo, pramogų organizavimo, reklamos rinkoje. Sutartyje numatyta bendradarbiauti ir vykdant tyrimus: LAPA nariai galės siūlyti temas mokslininkų projektams bei studentų baigiamiesiems darbams, dalyvauti mokslinėse konferencijose, seminaruose ir kituose mokslo renginiuose.
LAPA vadovės Daivos Jurkonytės manymu, rinkos augimui turi įtakos didėjantis užsakymų kiekis iš užsienio rinkų. „Reklamos video klipų rinka sparčiai auga ir jaučiamas specialistų poreikis. Pavyzdžiui, aikštelėje dirbančių komandų dydis gali būti ir iki 80 žmonių neskaičiuojant aktorių, o vien liepos mėnesį asociacijos vienijamos įmonės nufilmavo per 20 projektų. Šiuo metu taip pat filmuojami 8 filmai, postprodukcijoje yra bent 7, o ruošiamasi bent 5 naujų filmų filmavimui. Skaičiai išties iškalbingi, todėl filmavimo aikštelėse dirbančių žmonių poreikis auga“, – pastebi D. Jurkonytė.
Anot D. Jurkonytės, video klipų gamybos rinkoje besidarbuojančių apšvietimo, įgarsinimo, renginių technikos specialistų poreikis, tikėtina, augs dar keletą metų. Augant reklamos verslo apimtims ir Lietuvoje teikiamų reklamos video gamybos paslaugų eksportui, didėja poreikis specialistų, galinčių suprojektuoti, parengti ir valdyti renginių techniką, būtiną filmavimo metu.
Sutarties pasirašymo metu taip pat buvo iškelta idėja siekti mokestinės lengvatos kino ir reklamos gamybai Lietuvoje. Pasak direktorės, ji padėtų pritraukti papildomas investicijas į Lietuvą ir tuo pačiu garsinti šalį.
LAPA duomenimis, pastaraisiais metais buvo fiksuojamas ženklus reklamos video klipų gamybos rinkos augimas: nuo 2010-ųjų metų rinka išaugo daugiau nei dvigubai. Preliminariais asociacijos skaičiavimais, reklamos video klipų gamybos rinka sugeneruoja 15 mln. eurų per metus. Taip pat svarbu paminėti, kad kino industrijos paslaugų eksportas Lietuvoje sudaro apie 40 mln. Eurų, tai sudaro apie pusę lazerių eksporto.
LAPA asociacija šiuo metu jungia 10 įmonių, kurių bendra metinė apyvarta sudaro apie 65 proc. visos reklaminių video klipų gamybos rinkos Lietuvoje.
Planuojama, kad bus tobulinamos renginių inžinerijos ir pramogų industrijų studijų programos, organizuojami bendri renginiai su geriausių Lietuvos ir užsienio reklamos kūrėjais, prodiuseriais ir pramogų verslo profesionalais. Partneriai susitarė dėl studijų skaitmeninimo, bendrų praktikos vietų kūrimo ir kino bei reklamos prodiusavimo rinkos plėtros.
„Labai vertiname partnerystę su LAPA. Bendradarbiavimas su asociacija yra abipusiai naudingas, nes sudaromos visos sąlygos audiovizualinės kūrybos ir gamybos dalykus besimokantiems studentams tapti filmavimo specialistais. Asociacija yra tarsi tarpininkė, padedanti studentams įsilieti į darbo rinką bei įgyti praktinių žinių. Ši sutartis atveria dar daugiau kelių plėtoti ir stiprinti tarptautinį bendradarbiavimą, keistis gerąja patirtimi bei stiprinti studijų ir praktikos ryšį“, – teigia Kūrybinių industrijų fakulteto dekanė Živilė Sederevičiūtė-Pačiauskienė.
VGTU su LAPA bendradarbiaus tobulinant studijų programas, organizuojant studentų mokymąsi iš profesionalų bei skatinant įgytų žinių pritaikomumą darbo vietoje. Studentai jau dalyvavo LAPA organizuotuose mokymuose, kuriuose mokėsi filmavimo bei apšvietimo technikos naudojimo renginiuose.
Toks bendradarbiavimas sustiprins studentų pasirengimą dirbti renginių technininio aptarnavimo, pramogų organizavimo, reklamos rinkoje. Sutartyje numatyta bendradarbiauti ir vykdant tyrimus: LAPA nariai galės siūlyti temas mokslininkų projektams bei studentų baigiamiesiems darbams, dalyvauti mokslinėse konferencijose, seminaruose ir kituose mokslo renginiuose.
LAPA vadovės Daivos Jurkonytės manymu, rinkos augimui turi įtakos didėjantis užsakymų kiekis iš užsienio rinkų. „Reklamos video klipų rinka sparčiai auga ir jaučiamas specialistų poreikis. Pavyzdžiui, aikštelėje dirbančių komandų dydis gali būti ir iki 80 žmonių neskaičiuojant aktorių, o vien liepos mėnesį asociacijos vienijamos įmonės nufilmavo per 20 projektų. Šiuo metu taip pat filmuojami 8 filmai, postprodukcijoje yra bent 7, o ruošiamasi bent 5 naujų filmų filmavimui. Skaičiai išties iškalbingi, todėl filmavimo aikštelėse dirbančių žmonių poreikis auga“, – pastebi D. Jurkonytė.
Anot D. Jurkonytės, video klipų gamybos rinkoje besidarbuojančių apšvietimo, įgarsinimo, renginių technikos specialistų poreikis, tikėtina, augs dar keletą metų. Augant reklamos verslo apimtims ir Lietuvoje teikiamų reklamos video gamybos paslaugų eksportui, didėja poreikis specialistų, galinčių suprojektuoti, parengti ir valdyti renginių techniką, būtiną filmavimo metu.
Sutarties pasirašymo metu taip pat buvo iškelta idėja siekti mokestinės lengvatos kino ir reklamos gamybai Lietuvoje. Pasak direktorės, ji padėtų pritraukti papildomas investicijas į Lietuvą ir tuo pačiu garsinti šalį.
LAPA duomenimis, pastaraisiais metais buvo fiksuojamas ženklus reklamos video klipų gamybos rinkos augimas: nuo 2010-ųjų metų rinka išaugo daugiau nei dvigubai. Preliminariais asociacijos skaičiavimais, reklamos video klipų gamybos rinka sugeneruoja 15 mln. eurų per metus. Taip pat svarbu paminėti, kad kino industrijos paslaugų eksportas Lietuvoje sudaro apie 40 mln. Eurų, tai sudaro apie pusę lazerių eksporto.
LAPA asociacija šiuo metu jungia 10 įmonių, kurių bendra metinė apyvarta sudaro apie 65 proc. visos reklaminių video klipų gamybos rinkos Lietuvoje.
-
- Puslapio administratoriai:
- Ugnė Daraškevičiūtė