Pradžia
Universitetas
Naujienos
Dėstytojai sėmėsi žinių edukologinių kompetencijų tobulinimo seminaruose
2018-04-18
Dėstytojai sėmėsi žinių edukologinių kompetencijų tobulinimo seminaruose
Neseniai baigėsi tik geriausių dalyvių atsiliepimų sulaukę edukologinių kompetencijų tobulinimo seminarai, kuriuos organizavo ir vykdė Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) Edukacinių kompetencijų grupė. Universiteto dėstytojai šiais mokslo metais aktyviai dalyvavo ir gilinosi į andragogikos pagrindus, studentų vertinimą pagal tris lygmenis, kokybiškų ir patrauklių pateikčių rengimą ir naudojimą, atskirus inovatyvius studijų metodus, tokius kaip debatai ar įvairių bendradarbiavimo metodų taikymas studijų procese, o pavasario semestre buvo pasiūlytas naujas seminaras tema „Tarpkultūrinė komunikacija“. Ypatingo dėmesio akademinėje bendruomenėje sulaukė organizuoti renginiai „Žaibolaidis“, kurių tikslas yra konstruktyviai aptarti aktualias, daug diskusijų ir emocijų keliančias problemas ir rasti jų sprendimo būdus.
Seminarų metu buvo ne tik atliekamos praktinės aukštojo mokslo didaktikos užduotys, tačiau ir keliami įvairaus sudėtingumo klausimai – į vienus galima buvo rasti tiesioginius atsakymus, pasiremiant teorinėmis įžvalgomis ir praktine patirtimi, o kiti reikalavo gilesnio edukologinio požiūrio ar net tarpkryptinių žinių. Dėstytojai, kaip savo srities dalyko profesionalai ir mokslininkai, suvokia indėlio svarbą rengiant aukštos kvalifikacijos specialistus, suvokia aukštojo mokslo kaitą, kuomet tradicinį mokymą, kurio pagrindas yra perteikti žinias, keičia mokymosi paradigma –studentas tampa sąmoningu ir aktyviu studijų dalyviu. Tokia kaita dėstytojams kelia naujų uždavinių: taikyti aktyvinančius mokymosi metodus, modernius vertinimo būdus, žiūrėti į besimokantįjį kaip į lygiavertį partnerį. Tik nuolat tobulėjantis dėstytojas gali sėkmingai įveikti XXI-ojo amžiaus keliamus iššūkius ir atliepti pasikeitusius jaunosios kartos poreikius.
Nuo kitų mokslo metų VGTU dėstytojams bus siūloma dar platesnės tematikos seminarai, kurie orientuojami į atskirų metodinių strategijų analizę ir jų praktinį taikymą, dalyko motyvuojančio vertinimo sistemos kūrimą, technologinių mokslų didaktiką ir kitus. Informacija nuolat skelbiama ir atnaujinama VGTU tinklalapyje.
Seminarų metu buvo ne tik atliekamos praktinės aukštojo mokslo didaktikos užduotys, tačiau ir keliami įvairaus sudėtingumo klausimai – į vienus galima buvo rasti tiesioginius atsakymus, pasiremiant teorinėmis įžvalgomis ir praktine patirtimi, o kiti reikalavo gilesnio edukologinio požiūrio ar net tarpkryptinių žinių. Dėstytojai, kaip savo srities dalyko profesionalai ir mokslininkai, suvokia indėlio svarbą rengiant aukštos kvalifikacijos specialistus, suvokia aukštojo mokslo kaitą, kuomet tradicinį mokymą, kurio pagrindas yra perteikti žinias, keičia mokymosi paradigma –studentas tampa sąmoningu ir aktyviu studijų dalyviu. Tokia kaita dėstytojams kelia naujų uždavinių: taikyti aktyvinančius mokymosi metodus, modernius vertinimo būdus, žiūrėti į besimokantįjį kaip į lygiavertį partnerį. Tik nuolat tobulėjantis dėstytojas gali sėkmingai įveikti XXI-ojo amžiaus keliamus iššūkius ir atliepti pasikeitusius jaunosios kartos poreikius.
Nuo kitų mokslo metų VGTU dėstytojams bus siūloma dar platesnės tematikos seminarai, kurie orientuojami į atskirų metodinių strategijų analizę ir jų praktinį taikymą, dalyko motyvuojančio vertinimo sistemos kūrimą, technologinių mokslų didaktiką ir kitus. Informacija nuolat skelbiama ir atnaujinama VGTU tinklalapyje.