Pradžia
Universitetas
Akademinė parama dėstytojams
Erasmus+ vizitas Miuncheno technikos universitete
2019-05-21
Erasmus+ vizitas Miuncheno technikos universitete
Gegužės 7-11 d. Edukacinių kompetencijų grupės lektorė Gražina Droessiger buvo išvykusi Erasmus+ mokymosi vizito į Miuncheno technikos universitetą (TUM). Vizito tikslas buvo apsilankyti šio Vokietijos universiteto padalinyje „ProLehre“, atsakingame už universiteto dėstytojų edukologinių kompetencijų tobulinimą. Centras „ProLehre“ įkurtas dar 1993 metais, tad turi sukaupęs daug vertingos patirties. 15 centro darbuotojų, bendradarbiaudami su kitais dviem Miuncheno universitetais, siūlo kvalifikacijos tobulinimo seminarus ir individualias konsultacijas didaktikos klausimais virš 5000 TUM dėstytojų. Seminarai yra mokami, juos gali lankyti ir kitų Bavarijos federalinės žemės universitetų darbuotojai. Kiekvienas centro darbuotojas yra atsakingas už tam tikrą universiteto fakultetą, su juo glaudžiai bendradarbiauja ir, atsižvelgdamas į fakultete dėstomų dalykų specifiką, rengia didaktines rekomendacijas, metodinę medžiagą bei konsultuoja dėstytojus. Dar viena centro teikiama paslauga yra paskaitų stebėjimas ir aptarimas. Dėstytojo pageidavimu „ProLehre“ darbuotojas apsilanko jo paskaitoje ar seminare, po to suteikia grįžtamąjį ryšį apie paskaitos tikslus ir uždavinius, jos struktūrą, taikytus dėstymo metodus, esant reikalui pateikia rekomendacijų, kaip gerinti dėstymo kokybę.
Gražinos Droessiger nuomone, VGTU Edukacinių kompetencijų grupės vykdomos veiklos iš esmės yra labai panašios. Tiek VGTU, tiek TUM yra siūlomi seminarai apie aktyvaus dėstymo metodus, refleksiją, vertinimo metodus, prezentacijų rengimą, portfolio ir mišrųjį metodus ir pan. Niekuo nesiskiria ir interaktyvus seminarų vedimo būdas. VGTU fakultetuose dirbantys edukologinių kompetencijų ekspertai atitinka Miuncheno technikos universitete savanoriškos veiklos pagrindais veikiančius multiplikatorius – tai patys universiteto dėstytojai, besidomintys aukštojo mokslo didaktikos klausimais ir aktyviai veikiantys fakultetuose. Po kolegiškų pokalbių su „ProLehre“ centro vadovu dr. Andreas Fleischmann ir kitais centro darbuotojais paaiškėjo, kad net sunkumai tiek VGTU, tiek ir TUM yra panašūs, pvz., neretai reikia įdėti pastangų norint įtikinti dėstytojus praktinėmis tam tikrų metodų pritaikymo galimybėmis ir jų taikymo nauda. Kalbant apie skirtumus, reikia pastebėti, kad paskaitų stebėjimo paslauga vokiečiai dėstytojai naudojasi kur kas aktyviau nei lietuviai – VGTU ji nėra populiari. Taip pat centro „ProLehre“ funkcijos yra platesnės – padalinys dirba ne vien su dėstytojais, bet ir studentais: teikia jiems įvairias konsultacijas mokymosi klausimais, organizuoja seminarus, taip pat remia ir vyresnių kursų studentų-tutorių veiklas. Šiuo metu „ProLehre“ yra jungiamas su kitu TUM padaliniu – „Medijų centru“. Pastarasis atsakingas už technologinių naujovių diegimą studijų procese, tad taip pat dėstytojams siūlo įvairių seminarų, kurių metu galima sužinoti apie vizualizavimo galimybes planšetiniais kompiuteriais, vertinimo organizavimą elektroniniu būdu, mokomųjų filmukų kūrimą ir pan.
Vizitas Miuncheno technikos universitete buvo naudingas visais atžvilgiais. Viena vertus, jis parodė, kad VGTU Edukacinių kompetencijų grupė, universitete gyvuojanti vos trečius metus, jau turi kuo didžiuotis. Antra vertus, vizito metu įgyta patirtis ir gautos įžvalgos VGTU edukologus neabejotinai pastūmės naujoms veikloms.
Daugiau informacijos apie Miuncheno technikos universiteto centrus „ProLehre“ ir „Media Center“ rasite
https://www.prolehre.tum.de/en/home/
http://www.mz.itsz.tum.de/en/home-media-center/
Gražinos Droessiger nuomone, VGTU Edukacinių kompetencijų grupės vykdomos veiklos iš esmės yra labai panašios. Tiek VGTU, tiek TUM yra siūlomi seminarai apie aktyvaus dėstymo metodus, refleksiją, vertinimo metodus, prezentacijų rengimą, portfolio ir mišrųjį metodus ir pan. Niekuo nesiskiria ir interaktyvus seminarų vedimo būdas. VGTU fakultetuose dirbantys edukologinių kompetencijų ekspertai atitinka Miuncheno technikos universitete savanoriškos veiklos pagrindais veikiančius multiplikatorius – tai patys universiteto dėstytojai, besidomintys aukštojo mokslo didaktikos klausimais ir aktyviai veikiantys fakultetuose. Po kolegiškų pokalbių su „ProLehre“ centro vadovu dr. Andreas Fleischmann ir kitais centro darbuotojais paaiškėjo, kad net sunkumai tiek VGTU, tiek ir TUM yra panašūs, pvz., neretai reikia įdėti pastangų norint įtikinti dėstytojus praktinėmis tam tikrų metodų pritaikymo galimybėmis ir jų taikymo nauda. Kalbant apie skirtumus, reikia pastebėti, kad paskaitų stebėjimo paslauga vokiečiai dėstytojai naudojasi kur kas aktyviau nei lietuviai – VGTU ji nėra populiari. Taip pat centro „ProLehre“ funkcijos yra platesnės – padalinys dirba ne vien su dėstytojais, bet ir studentais: teikia jiems įvairias konsultacijas mokymosi klausimais, organizuoja seminarus, taip pat remia ir vyresnių kursų studentų-tutorių veiklas. Šiuo metu „ProLehre“ yra jungiamas su kitu TUM padaliniu – „Medijų centru“. Pastarasis atsakingas už technologinių naujovių diegimą studijų procese, tad taip pat dėstytojams siūlo įvairių seminarų, kurių metu galima sužinoti apie vizualizavimo galimybes planšetiniais kompiuteriais, vertinimo organizavimą elektroniniu būdu, mokomųjų filmukų kūrimą ir pan.
Vizitas Miuncheno technikos universitete buvo naudingas visais atžvilgiais. Viena vertus, jis parodė, kad VGTU Edukacinių kompetencijų grupė, universitete gyvuojanti vos trečius metus, jau turi kuo didžiuotis. Antra vertus, vizito metu įgyta patirtis ir gautos įžvalgos VGTU edukologus neabejotinai pastūmės naujoms veikloms.
Daugiau informacijos apie Miuncheno technikos universiteto centrus „ProLehre“ ir „Media Center“ rasite
https://www.prolehre.tum.de/en/home/
http://www.mz.itsz.tum.de/en/home-media-center/
-
- Puslapio administratoriai:
- Kristina Lazickienė
- Neda Černiauskaitė
- Ugnė Daraškevičiūtė