Kelių katedra
Turite klausimų?
susisiekite jums patogiu būdu
Telefonas (8 5) 274 4708
El. paštas crypt:PGEgaHJlZj0ibWFpbHRvOmFwa2xAdmlsbml1c3RlY2gubHQiPmFwa2xAdmlsbml1c3RlY2gubHQ8L2E+:xx
Anotacijos
Studento vardas, pavardė | Baigiamojo darbo pavadinimas | Baigiamojo darbo vadovas | Anotacija |
---|---|---|---|
2024 metų magistro baigiamųjų darbų anotacijos | |||
Studento vardas, pavardė
Ignas Kaveckas
|
Baigiamojo darbo pavadinimas
Asfalto sluoksnių įrengimo kokybinių parametrų automatizuoto registravimo koncepcija
|
Baigiamojo darbo vadovas
prof.
dr.
Audrius Vaitkus
|
|
Anotacija (lietuvių k.)
Šiai laikais visi naujai pakloti asfalto sluoksniai yra vertinami ir kontroliuojami įprastiniu ardančiuoju būdu, kuris nesuteikia duomenų ir rezultatų realiu laiku nei kelių tiesybos rangovui nei užsakovui. Šio baigiamojo darbo tikslas – įvertinti asfalto sluoksnio įrengimo kokybės parametrų automatizuoto registravimo metodikas ir jų panaudojimo galimybes. Tyrėjai pažymi, kad tankinimo ir temperatūros registravimo įrenginiai ir sistemos šiuo metu yra labiausiai pažengusios, bet vis dar testavimo stadijose dėl duomenų panaudojimo patikimumo ir paskirties. Šiaurės Europos šalys pristatė premijų sistemos metodiką, skatinančią rangovus naudotis automatizuotomis registravimo sistemomis bei didinti atliekamų darbų kokybę. Buvo atliktas eksperimentinis pakloto asfalto sutankinimo/atsparos tyrimas, kuriuo gauti duomenys rodo ribotą automatizuotų metodų patikimumą lyginant su ardančiųjų bandymų rezultatais. Specialistų apklausa parodė, kad 3 iš 8 rangovų kasdieniuose statybos darbuose naudoja automatizuoto registravimo technologijas, kurios fiksuoja tankinimo volų pravažiavimų skaičių, tankinamo sluoksnio temperatūrą bei atsparumo modulį. Ženkliai didesnį rangovų įsitraukimą laiduotų premijų sistemos įdiegimas arba mažesni šių technologijų kaštai, teigia specialistai. Respondentų nuomone, automatizuotos registracijos technologijos žymiai padidintų kelių tiesimo kokybę, tačiau šiuo metu jos yra per brangios naudoti be papildomo skatinimo. Technikos operatorių kompetencijos stoka ir neparengta teisinė bazė yra pagrindiniai trūkumai. Magistro baigiamasis darbas susideda iš 82 puslapių, kuriame yra 43 paveikslai, 13 lentelių ir 59 literatūros šaltiniai. Raktiniai žodžiai: Asfalto sluoksnis, asfalto danga, asfalto klojimas, sutankinimas, tankis, oro tuštymės, temperatūra, automatizuotas registravimas, kokybiniai parametrai. Anotacija (užsienio k.) Nowadays all newly paved asphalt layers are assessed and controlled by conventional destructive methodology, which does not provide data and results on real-time for contractors and customers. The purpose of this thesis is to evaluate the methodologies used for the automated registration of quality parameters of asphalt layer installation and the possibilities for their usage. Researchers note that compaction and temperature registration devices and systems are currently the most advanced, but are still in the testing phases for reliability and purpose of using the data. The Northern European countries introduced the bonus system methodology, which encourages contractors to use automated registration systems and to increase the quality of the road construction work performed. An experimental study of asphalt pavement compaction/resistance was conducted, and the data obtained show the limited reliability of automated methods compared to the results of destructive tests. A survey of specialists showed that 3 out of 8 contractors use automated registration technologies in their daily construction work, which record the number of compaction roller passes, the temperature of the compacted layer, and the modulus of resistance. The implementation of a bonus system or lower costs of these technologies would ensure a significantly higher involvement of contractors, specialists say. According to respondents, automated registration technologies would significantly improve the quality of road construction but are currently too expensive to use without additional incentives. The lack of competence of technical operators of mechanisms and an unpreprared legal basis framework are the main disadvantages. Master's thesis consists of 82 pages that include 43 figures, 13 tables, and 59 references. Raktiniai žodžiai: Asphalt layer, asphalt pavement, asphalt paving, compaction, density, air voids, temperature, automated registration, quality parameters. |
|||
Studento vardas, pavardė
Rytis Balčiauskas
|
Baigiamojo darbo pavadinimas
Skaldos ir mastikos asfalto mišinio su medienos plaušo stabilizuojančiu priedu funkcionavimo tyrimai
|
Baigiamojo darbo vadovas
dr.
Judita Škulteckė
|
|
Anotacija (lietuvių k.)
Baldų gamybos metu susidaro ženklus medžio atliekų kiekis, kuris dažnai atsiduria sąvartynuose arba yra deginamas. Europos Sąjunga skiria didelį dėmesį visiškam perdirbimui, siekiant sumažinti atliekų kiekį ir poreikį naujoms žaliavoms. Šio magistro darbo tikslas – nustatyti skaldos ir mastikos asfalto (SMA) mišinio funkcionavimą su rišiklį stabilizuojančiu medienos plaušo priedu ir įvertinti rišiklio stabilumą asfalto mišinio gamybos, transportavimo ir klojimo metu remiantis laboratorinių tyrimų rezultatais ir funkcionavimu, realiomis sąlygomis. Tyrimas nagrinėja medienos plaušo panaudojimą, kaip alternatyvą celiuliozės plaušui, stabilizuojančio SMA mišinius. Literatūros analizė apima esamos mokslinės literatūros vertinimą ir SMA mišinių techninių dokumentų reikalavimų analizavimą. Eksperimentiniai tyrimai, atlikti su bandomojo ruožo mišiniais, parodė, kad medienos plaušo priedas gali būti efektyviai naudojamas, kaip alternatyva, celiuliozės plaušui, kaip rišiklį stabilizuojantis priedas. Taip pat, laboratoriniuose ir bandomojo ruožo tyrimuose mišinių su medienos plaušu funkcionavimas rodo nežymiai geresnius rezultatus lyginant su celiuliozės plaušu. Baigiamąjį magistro darbą sudaro: 79 puslapiai be priedų, 37 iliustracijos ir 15 lentelių. Raktiniai žodžiai: Skaldos ir mastikos asfaltas; rišiklį stabilizuojantis priedas; celiuliozės plaušas; medienos atliekų plaušas; rišiklio nusidrenavimas Anotacija (užsienio k.) During furniture manufacturing, a significant volume of wood waste is generated, often ending up in landfills or being incinerated. The European Union places a high priority on maximizing reuse to reduce waste and the demand for new raw materials. The aim of the thesis is to determine the performance of the stone and mastic (SMA) mixture with wood waste fibre as a stabilizing binder additive and to evaluate the binder stability during transportation, laying and compaction based on laboratory tests and tests under real conditions. The study investigates the use of wood waste fibre as an alternative to cellulose fibre for absorbing excess binder in SMA mixtures. The research involves an analysis of existing scientific literature and technical requirements for SMA mixtures. Experimental studies conducted on test section revealed that the wood waste fibre additive can effectively substitute cellulose fibre as a binder stabilizing additive. Furthermore, it exhibits a slight improvement in laboratory tests and overall performance. The final thesis consists of 79 pages without appendices, 37 figures, and 15 tables. Raktiniai žodžiai: Stone mastic asphalt; binder stabilizing additive; cellulose fibre; wood waste fibre; binder drainage |
|||
Studento vardas, pavardė
Sagarjit Chandla
|
Baigiamojo darbo pavadinimas
Eismo saugumo aspektų, atsižvelgiant į lenkimo manevrą, analizė
|
Baigiamojo darbo vadovas
doc.
dr.
Viktoras Vorobjovas
|
|
Anotacija (lietuvių k.)
Pagrindinis šio baigiamojo darbo tikslas buvo išsamiai išnagrinėti eismo saugumą, ypatingą dėmesį skiriant lenkimo manevrams, kuriuose dalyvauja vairuotojai ir dviračiai. Siekiant šio tikslo, tyrimas buvo suskirstytas į mažesnes užduotis, kurių kiekviena sutelkė dėmesį į konkretų aspektą, pavyzdžiui, dviračių saugos ir nelaimingų atsitikimų tendencijas, taip pat eismo taisykles ir gaires. Analizuojant ir diskutuojant apie veiksnius, susijusius su tyrimu, buvo išsamiai analizuojami ir aptariami įvairūs veiksniai, prisidedantys prie nelaimingų atsitikimų, susijusių su dviračiais. Tai apėmė vairuotojo elgesio lenkimo metu tyrimą, susijusį su kelių eismo taisyklių ir nurodymų laikymusi. Be to, buvo atlikta lyginamoji infrastruktūros projektavimo analizė, siekiant nustatyti jos poveikį lenkimo saugai. Sistemingai nagrinėjant tyrimą, šiuo baigiamuoju darbu siekiama aiškiai suprasti dinamiką, susijusią su lenkimo manevrais su dviračiais, akcentuojant svarbiausius aspektus nuo saugos tendencijų iki reguliavimo efektyvumo ir infrastruktūros įtakos. Raktiniai žodžiai: Dviračių sportas, Kelių eismo saugumas, eismo taisyklės ir gairės, Kelių įvykiai, Kelių infrastruktūra. Anotacija (užsienio k.) The primary goal of this thesis was to scrutinize traffic safety, with a specific, with a specific focus on overtaking maneuvers involving drivers and bicycles. To achieve this objective, the research broken down into smaller task, each focusing on a particular aspect such as bicycle safety and accident trends, as well as traffic regulations and guidelines. Analysis and discussion of contributing Factors-To research included a thorough analysis and discussion of various factors contributing to accidents involving bicycles. This encompassed an exploration of driver behavior during overtaking concerning adherence to traffic regulations and guidelines. Furthermore, a comparative analysis of infrastructure design was undertaken to identify its impact on overtaking safety. By systematically approaching the study, this thesis aims to provide a clear understanding of the dynamics surrounding overtaking maneuvers involving bicycles, with emphasis on critical aspects ranging from safety trends to regulatory efficacy and infrastructure influence. Raktiniai žodžiai: Cycling, Road Safety, traffic Regulation and Guidelines, Road Accident, Road Infrastructure. |
|||
Studento vardas, pavardė
Austėja Brazdeikytė
|
Baigiamojo darbo pavadinimas
Su adityviąja gamyba suderinamų lengvųjų pėsčiųjų tiltų komponentų kūrimas ir analizė
|
Baigiamojo darbo vadovas
doc.
dr.
Arvydas Rimkus
|
|
Anotacija (lietuvių k.)
Šiuolaikiniame pėsčiųjų tiltų projektavimo kraštovaizdyje egzistuoja dvigubas reikalavimas, kad tiltai turi būti ne tik estetiški, bet ir struktūriškai atsparūs sudėtingoms architektūrinėms koncepcijoms palaikyti. Lengvų konstrukcijų poreikis šiems sudėtingiems projektams įgyvendinti yra aiškus, tačiau tradicinės medžiagos ir gamybos metodai dažnai neatitinka daugialypių iššūkių. Vidinės struktūros, sukurtos naudojant priedų gamybos metodus, gali veikti kaip dinaminiai modifikatoriai, leidžiantys tiksliai kontroliuoti struktūrinį atsaką. Darbo tikslas – sukurti struktūriškai pritaikomą lengvą gardelės šerdies daugiasluoksnį komponentą, naudojant priedų gamybos būdus. Magistro baigiamasis darbas susideda iš 3 pagrindinių dalių: su adityviąja gamyba suderinamų lengvųjų pėsčiųjų tiltų komponentų kūrimo ir analizės apžvalgos; geometrinių šerdžių projektavimas; geometrinės šerdies bandinių eksperimentinių tyrimų ir diagramų gavimo; geometrinės šerdies bandinių skaitinio modeliavimo ir rezultatų gavimo. Tyrimams atlikti buvo taikomi eksperimentiniai (išbandytos 6 geometrinės šerdies), ir skaitiniai (naudojant kompiuterines programas SOLIDWORKS, ZEISS CORRELATE) metodai. Gauti rezultatai parodė, kad geriausią elgseną atitiko korio šerdis. Eksperimentinės ir modeliavimo dalies rezultatai parodė, kad programinės įrangos dalinai gerai gali įvertinti sijų elgsenas. Magistro baigiamasis darbas susideda iš 69 puslapių, kuriame yra 57 paveikslai, 9 lentelės ir 27 literatūros šaltiniai. Raktiniai žodžiai: 3D spausdinimas, priedų gamyba, lengva konstrukcija, gardelės šerdis, daugiasluoksnė struktūra Anotacija (užsienio k.) In the contemporary landscape of pedestrian bridge design, there exists a dual imperative bridges must not only be aesthetically pleasing but also structurally resilient to support intricate architectural concepts. The demand for lightweight structures to realize these complex designs is clear, yet traditional materials and production methods often fall short of meeting the multifaceted challenges. Inner structures, made possible through additive manufacturing techniques, have the potential to act as dynamic modifiers, enabling precise control over the structural response. The aim of the work is to develop a structurally adaptable lightweight lattice core sandwich component using additive manufacturing techniques. The master's thesis consists of 3 main parts: reviews of the development and analysis of additive production compatible components for light pedestrians bridges in literature; geometric core design; obtaining experimental studies and diagrams of geometric core samples; Numerical modeling of geometric core samples and results obtained. Experimental (6 geometric cores were tested) and numerical (using computer programs SOLIDWORKS, ZEISS CORRELATE) methods were used for the research. The obtained results showed that the best behavior corresponded to the honeycomb core. The results of the experimental and simulation part showed that the software parts can estimate the behavior of the beams well. Master's thesis consists of 69 pages, that include 57 figures, 9 tables and 27 literature sources. Raktiniai žodžiai: 3D printing, additive manufacturing, lightweight, lattice core, sandwich structure |
-
- Puslapio administratoriai:
- Guoda Varžgalytė
- Laura Ladietaitė
- Ugnė Daraškevičiūtė
- Monika Bissekerskaja