Svetainės struktūra www.vgtu.lt Mano VGTU Medeinė

Apie katedrą

Informacija teikiant straipsnį į Jaunųjų mokslininkų konferenciją

20-osios jaunųjų mokslininkų konferencijojos „Mokslas – Lietuvos ateitis. Transporto inžinerija ir vadyba“ tinklapis jau veikia ir galite pateikti straipsnius.
 
Daugiau informacijos: http://jmk.transportas.vgtu.lt
 
Svarbios datos:  
2016 lapkričio 29 d. Kvietimas pateikti straipsnius
2016 lapkričio 29 d. Registracijos pradžia
2017 kovo 15 d. Galutinė straipsnių pateikimo data
2017 kovas Pranešimas dėl straipsnių priėmimo
2017 kovo 15 d. Registracijos pabaiga 
 ​
Reikalavimus straipsniui galite rasti "Submissions of manuscripts" skiltyje.
 

Katedroje apginta daktaro disertacija: Tomas Eglynas. Jūriniame intermodaliniame terminale naudojamų išmaniųjų krovos technologijų kūrimas ir tyrimas

2017 m. vasario 13 d. Transporto technologinių įrenginių katedros doktorantas Tomas Eglynas viešame VGTU Transporto inžinerijos mokslo krypties disertacijos gynimo Tarybos posėdyje apgynė technologijos mokslų daktaro (transporto inžinerijos mokslo kryptis) disertaciją "Jūriniame intermodaliniame terminale naudojamų išmaniųjų krovos technologijų kūrimas ir tyrimas".
 
Disertacija rengta 2012–2017 metais Vilniaus Gedimino technikos universitete.
 
Tyrimų tikslas:
Išmaniųjų jūrinių konteinerių perkrovai „žaliojo koridoriaus“ mazge „laivas–krantas–laivas“ sukurti krantinės krano valdymo sistemos prototipą su algoritmu, generuojančiu specifines krovos greičio kitimo projekcijas, realizuojamas PID valdikliu su integruota svyravimų slopinimo funkcija, siekiant paspartinti krovos procesą.
 
Darbo tikslui pasiekti buvo sprendžiami šie uždaviniai:
  1. Atlikti mokslinės literatūros analizę, siejamą su „žaliojo uosto“, „autonominio krantinės krano“ ir „išmanaus konteinerio“ koncepcijos diegimu autonominiame uoste. Palyginti žinomų krantinės kranų valdymo algoritmų pranašumą ir jų efektyvumą krovos cikle. Išanalizuoti krovos algoritmuose taikomas valdymo technologijas bei jų panaudojimo galimybes realizuojant krovos technologinius režimus.
  2. Konteinerių krovoje atsirandančių dinaminių apkrovų imitacijai sukurti krantinės krano mechaninius procesus aprašantį diferencialinių lygčių modelį, kuris būtinas programuojant krano vežimėlio judėjimo greičio profilius, nustatant krovinio svyravimų amplitudę, griebtuvo stabilizavimosi trukmę ir bendrą transportavimo ciklo trukmę.
  3. Sukurti autonominio krantinės krano, skirto konteinerių krovai, laboratorinį prototipą su sistemą valdančiu išmaniuoju algoritmu, leidžiančiu eksperimentiškai patvirtinti teorines prielaidas.
  4. Atlikti tyrimus bei skaičiavimus palyginant sukurto sumanaus valdymo algoritmo ir pasiūlytos konteinerių svyravimą slopinančios sistemos našumą ir spartą su žinomomis. Eksperimentu įvertinti sukurtos sumanios valdymo sistemos efektyvumą, individualiam konteineriui pritaikant skirtingus greičio kitimo profilinius ir PID valdiklio parametrus.

dr. Justas Bražiūnas dalyvavo renginyje gimnazistams "Karjeros dienos 2016"

    Šių metų gruodžio 9 d. katedros lektorius dr. Justas Bražiūnas lankėsi Kupiškio Lauryno Stuokos – Gucevičiaus gimnazijoje vykusiame tradiciniame renginyje „Karjeros dienos 2016“. Renginio metu skirtingų amžiaus grupių gimnazistams buvo skaitomos paskaitos apie transporto inžinieriaus profesijos išskirtinumą ir svarbą, transporto sektorių ir jo įtaką šalies ūkiui, didėjantį inžinierių poreikį Lietuvos darbo rinkoje, studijų Vilniaus Gedimino technikos universitete privalumus. Diskutuota apie absolventų galimybes atlikti praktikas bei išvykti į stažuotes užsienyje. Taip pat, pristatyta katedros veikla, turima įranga, įdomiausi bakalaurantų ir magistrantų baigiamieji darbai, studentų pasiekimai ir jų sėkmės istorijos įsidarbinant bei sėkmingai kopiant karjeros laiptais.

Katedros docentas dalyvavo Vilniaus licėjaus moksleiviams skirtame paskaitų ir praktinių užsiėmimų cikle

    Guodžio 13 d. Transporto inžinerijos fakultete vykusių paskaitų ir praktinių užsiėmimų cikle Vilniaus licėjaus auklėtinius sutiko Transporto technologinių įrenginių katedros docentas Viktor Skrickij ir Automobilių transporto katedros docentas Robertas Pečeliūnas.
    Nuo 10 val. moksleivių laukė docentas Viktor Skrickij su teorine paskaita apie autonominį transportą. Svečiai iš Vilniaus licėjaus paskaitos metu buvo supažindinti su autonominių transporto priemonių vystymosi tendencijomis. Buvo nagrinėjami uždaviniai, kuriuos reikia išspręsti norint pakeisti įprastines transporto priemones autonominėmis.
   Docentas Viktor Skrickij taip pat pristatė temą apie lenktyninio automobilio telemetrijos sprendimus ir duomenų analizę iš praktinės pusės. Praktinio užsiėmimo metu moksleiviams buvo pristatyta lengvuosiuose automobiliuose montuojama įranga transporto priemonių dinaminių parametrų nustatymui realiame laike, aptartos panaudojimo galimybės ruošiant transporto priemonę lenktynėms.​
    Po pietų paskaitas perėmė docentas Robertas Pečeliūnas, licėjaus auklėtinius supažindinęs su šiuolaikinių automobilių saugumo technologijomis ir su automobilio slydimo sistema.

Vytauto Didžiojo gimnazijos moksleivio apsilankymas Transporto technologinių įrenginių katedroje

2016 metų lapkričio 30 ir gruodžio 2 dienomis katedroje lankėsi 12-tos klasės moksleivis iš Vytauto Didžiojo gimnazijos. Pagal programą "Savaitė aukštojoje mokykloje" jis pareiškė norą Transporto inžinerijos fakultete lankyti paskaitas, pratybas, laboratorinius darbus, dalyvauti jų ir kursinių projektų gynime. Tai jau antri metai, kai Transporto inžinerijos fakultete lankosi moksleiviai pagal projektą "Savaitė aukštojoje mokykloje". Moksleivis turėjo galimybę dalyvauti katedros „Technologinių įrenginių diagnostikos metodų“ paskaitoje ir laboratoriniuose darbuose, „Hidraulinių ir pneumatinių sistemų“ laboratoriniuose darbuose bei „Kompiuterizuoto projektavimo ir modeliavimo“ pratybose.

Konkursas "Išgelbėk Gedimino kalną!"

Transporto technologinių įrenginių katedros lektorius dalyvavo Erasmus+ mokymuose Ispanijoje

     Š.m. liepos 23–29 dienomis VGTU Transporto inžinerijos fakulteto (TIF) Transporto technologinių įrenginių katedros (TTIK) lektorius Šarūnas Šukevičius dalyvavo Erasmus+ programos KA1 mokymuose - „Socialinių ir profesinių įgūdžių ugdymas taikant grupinius dinaminius metodus“.
 
    TTIK lektorius Šarūnas Šukevičius dalyvavo savaitės trukmės mokymuose kuriuos organizavo “CERVANTES TRAINING S.L." (Madridas, Ispanija), mokymų tema kursuose - "Let’s make our school more international: European Project Planning, Design, Management and Funding under Erasmus+". Pagal kursų programą, pirmosios dvi dienos buvo individualiam dalyvių prisistatymui, susipažinimui ir ekskursijoms Alcala de Henares mieste. Alcala de Henares miestas garsus visoje Ispanijoje ir už jos ribų dėl savo universiteto, įkurto 1293 m.,  ir žinoma dėl to, kad tai yra garsaus Ispanijos rašytojo Migelio Servanteso gimtasis miestas. Likusios mokymų dienos buvo skirtos  Erasmus+ programos finansuojamų projektų pagal KA1 ir KA2 veiklas paraiškų ruošimui, projekto valdymo organizavimui, dažniausiai pasitaikančių problemų sprendimui.
 
    Šios išvykos metu TTIK lektorius užmezgė naujų kontaktų būsimoms bendradarbiavimo ERASMUS+ programos paraiškoms, pasisėmė tarpkultūrinio bendravimo patirties, patobulino anglų kalbos žinias bei turėjo galimybę pažinti iš arčiau ispanų šalį ir kultūrą.

VILNIAUS INŽINERINIO LICĖJAUS MOKINIŲ INŽINERINIO UGDYMO UŽSIĖMIMAI

     2016 09 23 dieną katedroje vyko Vilniaus inžinerinio licėjaus mokinių inžinerinio ugdymo užsiėmimai, kuriuose dalyvavo XII A, B, C klasės. Katedros vedėjas prof. habil. dr. Marijonas Bogdevičius pristatė teorinę paskaitą tema „Kodėl juda transporto mašinos“. Paskaitos metu buvo aiškinama apie šiuolaikinės transporto mašinos sandarą, transporto mašinos sistemų sąveiką, mašinos judėjimo principus. Remiantis Niutono dėsniais aiškino kietųjų kūnų, skysčių bei dujų judėjimą ir tarpusavio sąveiką, trinties jėgas, jų veikimo kryptis ir dydžius.  Buvo aiškinamas „hidrodinaminio pleišto“ efektas bei hidrodinaminių guolių veikimo principai,  mechaniniai virpesiai ir jų panaudojimas kuriant transporto mašinas ir diagnozuojant jų gedimus.
     Praktinio užsiėmimo metu prof. habil. dr. Marijonas Bogdevičius pristatė temą „Transporto mašinos važiavimo per greičio mažinimo „kauburėlį“ parametrų nustatymas priklausomai nuo važiavimo greičio ir kliūties parametrų“. Mokiniai buvo supažindinti, kaip panaudojant kompiuterinę programą sukuriamas kliūties profilis, pasirenkami transporto mašinos parametrai. Nustatoma vertikalios jėgos, veikiančios į mašinos ratą, priklausomybė nuo važiavimo greičio.
     Dr. Viktor Skrickij praktinio užsiėmimo metu mokiniams pristatė temą „Hidraulinės-pneumatinės sistemos (gesinimo įrenginys) fizinių procesų parametrų matavimas“. Pademonstravo, kaip nustatoma atatrankos jėga, panaudojant pagreičių matuoklius. Greitumine vaizdo kamera buvo įrašomas vandens išpurškimo procesas, analizuojamas vandens lašelių greičių pasiskirstymas. Mokiniai turėjo galimybę patys išbandyti gesinimo įrenginį.

Įdomioji transporto inžinerija – kas tai?

     Rugsėjo 16 dieną vykusiame tryliktame mokslo festivalyje „Erdvėlaivis Žemė 2016“ tradiciškai dalyvavo ir katedros atstovai. Įdomioji transporto inžinerija – kas tai? Į šį klausimą katedros vedėjas prof. habil. dr. Marijonas Bogdevičius trijų paskaitų ciklo metu atsakė, pasitelkdamas praktinius pavyzdžius ir studentų sukurtus įrenginius. Katedros doktorantai Algimantas Danilevičius ir Nykola Karpenko pademonstravo transporto priemonę ant oro pagalvės, pneumatinį ekskavatorių, važiuojančią ir ieškančią kelio transporto priemonę (modelinį-robotą), sumaniąją roboto ranką ir keletą kitų. Prototipų gamybai naudotas 3D spausdintuvas. Dėstytojai paaiškino šių išmanių įrenginių veikimo principus, valdymo ypatumus, kūrimo etapus. Dalyviai turėjo galimybę patys išmėginti šių įrenginių veikimą.

Prof. Marijonas Bogdevičius skaitė paskaitą akcinėje bendrovėje "ORLEN Lietuva" ekspertų klube

     Rugpjūčio 19 d. Akcinėje bendrovėje "ORLEN Lietuva" ekspertų klube bendrovės technologams ir mechanikams apie hidraulikos procesų tyrimus vamzdynuose sutiko pravesti prof. hab. dr. Marijonas Bogdevičius, Vilniaus Gedimino Technikos Universiteto Transporto inžinerijos fakulteto Transporto technologinių įrenginių katedros vedėjas.
     Profesoriaus pasiūlyta pranešimo tema „Naftos antiturbulentinių priedų naudojimas ir hidraulinių nuostolių mažinimas vamzdynuose. Hidrodinaminių procesų tyrimai vamzdynuose“ yra labai artimi akcinei bendrovei "ORLEN Lietuva", nes naftos perdirbimo įrenginių eksploatavimo metu nuolatos vyksta hidrodinaminiai procesai. Prezentacijos metu buvo apžvelgta mokslinių darbų bei tarptautinių projektų pasiekti rezultatai, pateikti problemų sprendimo pavyzdžiai.
     Tarp doktorantų bei magistrantų darbų, minimų prezentacijoje, buvo Vamzdynų ir terminalo operacijų padalinio Terminalo operacijų grupės pamainos viršininko Kęstučio Joniko darbas, nes profesorius buvo Kęstučio vadovas atliekant mokslinį tiriamąjį darbą.
    Profesorius paragino visada prisiminti, kad personalas, eksploatuojantis bei aptarnaujantis įrenginius ar atliekantis remonto darbus, spręsdamas kasdienes problemas visų pirma turi sugebėti vis sau kelti klausimą „kodėl“ vyksta vienoki ar kitokie procesai, nes tik mokant sau palaipsniui atsakyti į tuos kylančius „kodėl“, galima suprasti kada atsakymo reikia ieškoti plačiau ar kitur.
     Prieš prezentaciją prof. hab. dr. M. Bogdevičius turėjo galimybę iš arčiau susipažinti su įmone, nes Technologijos ir investicijų skyriaus Gamybos palaikymo grupės vyresnysis inžinierius technologas Saidas Pervainis ekskursijos metu parodė pagrindinius gamybinius įrenginius bei esančias komunikacijas.  
     Prezentacijos metu profesorius pastebėjo, kad norint ieškoti bendrovės gamybiniuose padaliniuose energijos optimizavimo ar efektyvinimo būdų, problemos turi būti sprendžiamos visas komunikacijas ar vamzdynus laikant vieninga sistema, bet tai jau būtų labai didelis iššūkis visiems.
     Tikimasi, kad akcinės bendrovės "ORLEN Lietuva" ekspertų klubo dalyviams tos praleistos valandos su profesoriumi buvo įdomios ir naudingos, nes iš pateiktų pavyzdžių galima bus rasti daug galimų problemų sprendimų būdų arba bent paprasčiau jas rasti.

Transporto technologinių įrenginių katedros dėstytojai bendrauja su verslo įmone AB "ORLEN LIETUVA"

      2016.07.20 VGTU transporto inžinerijos fakulteto Transporto technologinių įrenginių katedros profesorius habil.dr. Marijonas Bogdevičius dalyvavo AB „ORLEN LIETUVA“ Būtingės terminalo organizuotame seminare „Būtingės terminalo ir magistralinių vamzdynų plėtros ir bendradarbiavimo potencialios galimybės“. Prof. M. Bogdevičius skaitė mokslinį pranešimą „NAFTOS ANTITURBULENTINIŲ PRIEDŲ NAUDOJIMAS IR HIDRAULINIŲ NUOSTOLIŲ MAŽINIMAS VAMZDYNUOSE. HIDRODINAMINIŲ PROCESŲ TYRIMAI VAMZDYNUOSE“. Seminare dalyvavo Klaipėdos universiteto profesoriai, AB „Klaipėdos Nafta“ bei AB „ORLEN LIETUVA“ atstovai. Seminare dalyviai aptarė galimybes dėl bendradarbiavimo sprendžiant aktualias mokslines ir technines problemas.

2016 metais apginti magistro baigiamiegi darbai

2016 metais vyko magistro baigiamųjų darbų gynimas pristatant unikalius tyrimus, atliktus rašant savo baigiamuosius darbus.
Apgintų baigiamųjų darbų temos:
Paulius Bogdevičius "Popieriaus gamybos pneumatinės technologinės linijos efektyvumo didinimas"
Karolis Kirna "Bepiločio kvadrakopterio dinaminių procesų tyrimas"
Domantas Mozūraitis "Padangos slėgio įtakos transporto priemonės eksploatacinėms savybėms tyrimas"
Virginijus Kuklys "Dyzelinių degalų parametrų ir jų įtakos realioms vilkiko degalų sąnaudoms tyrimas"
Robert Molis "Automobilio ir pėsčiojo sąveika"
Andrius Osipovas "Suspausto oro inovatyvaus generavimo įrenginio hidrodinaminių procesų tyrimas"
Šarūnas Jankauskas "Karjero savivarčio darbo proceso optimizavimas"
Mindaugas Vyšniauskas "Triukšmo automobilių keliuose dinamikos ir mažinimo priemonių veiksmingumo tyrimas"
Augustinas Gudelis "Naujų valstybinės reikšmės kelių rato sukibimo su danga koeficiento variacijos tyrimas ir vertinimas"
Albert Ignatavičius "Elektrinio dviračio dinaminių procesų tyrimas"

Katedroje lankėsi UAB "TechVitas" atstovai

Sausio 29 dieną Transporto technologinių įrenginių katedroje lankėsi UAB "TechVitas" atstovai: inžinierius Gabrielius Skersys ir vadovo asistentė Nijolė Jokubauskienė. Nuo 2015 metų katedra bendradarbiauja su šia bendrove. Bendrovės atstovai su Transporto technologinių įrenginių katedros vedėju prof. Marijonu Bogdevičiumi aptarė bendradarbiavimo gaires. Svečiai susipažino su TTĮ katedros laboratorija, mokymo baze, interesų kryptimis bei pasiekimais. 2016 metų sausio pradžioje UAB "TechVitas" padovanojo detales ir mazgus reikalingus, katedroje kuriamo, "Energiją sugeriančio pneumatinio mechaninio, hidraulinio mechanizmo" modelio gamybai.

Katedros lektorius J. Bražiūnas dalyvavo renginyje moksleiviams „Karjeros dienos 2015“

Šių metų gruodžio 4 d. katedros lektorius dr. Justas Bražiūnas lankėsi Kupiškio Lauryno Stuokos – Gucevičiaus gimnazijoje vykusiame renginyje moksleiviams „Karjeros dienos 2015“. Renginio metu moksleiviams buvo skaitoma paskaita apie transporto inžinieriaus profesiją, transporto svarbą šalies ūkiui, didėjantį inžinierių poreikį darbo rinkoje, inžinerinių studijų procesą Vilniaus Gedimino technikos universitete, absolventų galimybes atlikti praktikas bei išvykti studijuoti į užsienį. Taip pat, pristatyta katedros veikla, turima įranga, įdomiausi bakalaurantų ir magistrantų baigiamieji darbai, studentų pasiekimai ir jų sėkmės istorijos įsidarbinant bei sėkmingai kopiant karjeros laiptais.

Katedroje lankėsi Vilniaus inžinerijos licėjaus mokiniai

Šių metų lapkričio 20 d. katedroje lankėsi Vilniaus inžinerijos licėjaus mokiniai bei atliko 3 laboratorinius darbus:
  1. Automobilio hidraulinio amortizatoriaus charakteristikų nustatymas: moksleiviai buvo supažindinti su amortizatorių bandymų stendu, matuotas amortizatoriaus pasipriešinimo jėgos kitimas bėgant laikui prie skirtingo žadinimo dažnio.
  2. Hidraulinės-pneumatinės sistemos (gesinimo įrenginio) fizinių procesų parametrų matavimas: panaudojus pagreičių matuoklius nustatyta atatrankos jėga, greitumine vaizdo kamera įrašytas vandens išpurškimo procesas, analizuotas vandens lašelių greičių pasiskirstymas.
  3. Transporto mašinos važiavimo per greičio mažinimo „kauburėlį“ parametrų nustatymas priklausomai nuo važiavimo greičio ir kliūties parametrų: panaudojant kompiuterinę programą buvo sukurtas kliūties profilis, parinkti transporto mašinos parametrai, nustatyta ratą veikiančios vertikalios jėgos priklausomybė nuo važiavimo greičio.
Darbus vedė katedros meistras A. Danilevičius, lekt. dr. V. Skrickij ir vedėjas prof. habil. dr. M. Bogdevičius.

Katedroje lankėsi UAB „Witraktor“ atstovai

Šių metų lapkričio 17 d. katedroje lankėsi UAB „Witraktor“ atstovai: „Caterpillar“ mažosios statybinės technikos vadovas Baltijos šalyse Mindaugas Lapienis ir Witraktor technikos nuomos vadybininkas, buvęs katedros magistrantas Simas Ivanauskas. M. Lapienis skaitė paskaitą „Naujų technologijų pritaikymas „Caterpillar“ technikoje: hibridinis elektrinis buldozeris“ katedros ketvirto kurso studentams. S. Ivanauskas supažindino studentus su praktikos atlikimo bei įsidarbinimo įmonėje galimybėmis.

Katedros studentų darbai buvo demonstruojami parodoje „Mokykla be sienų“

Šių metų lapkričio 6-7 d. „Litexpo“ parodų rūmuose vykusioje parodoje moksleiviams „Mokykla be sienų“ buvo demonstruojami katedros studentų kūrybinio kompleksinio projekto metu sukurti įrenginiai.

Katedroje lankėsi Lietuvos geležinkelių infrastruktūros direkcijos atstovai

 
Šių metų lapkričio 4 d. katedroje svečiavosi AB „Lietuvos geležinkeliai“ infrastruktūros direkcijos diagnostikos centro atstovai: viršininkas Arvydas Miliauskas, bėgių techninės priežiūros laboratorijos viršininkas Darius Valba ir elektrotechnikos laboratorijos vyr. specialistas Petras Akstinas. Katedros vedėjas supažindino svečius su katedros vykdoma moksline veikla bei sprendžiamomis problemomis. Vizito metu svečiams buvo pristatytos katedros laboratorijos, turima matavimo bei programinė įranga, studentų kūrybinio kompleksinio projekto metu sukurti įrenginiai. Prie apvalaus stalo buvo aptartos bendradarbiavimo galimybės sprendžiant AB „Lietuvos geležinkeliai“ mokslines ir technines problemas.

Katedra minėjo 30 metų sukaktį

 
2015 m. spalio 16 d. katedroje buvo minimas 30-ies metų įkūrimo jubiliejus. Transporto technologinių įrenginių katedra buvo įkurta 1985 m. rupgjūčio 31 d. Vilniaus inžinerinio statybos instituto Mechaninės technologijos fakultete, kuomet tuometis universiteto rektorius prof. habil. dr. A. Čyras pasirašė įsakymą įkurti Statybos ir kelių mašinų katedrą.
 
Su jubiliejumi katedrą pasveikino universiteto rektorius prof. dr. A. Daniūnas, Transporto inžinerijos fakulteto dekanas prof. dr. O. Prentkovskis, Mechanikos fakulteto ir Miestų statybos katedros atstovai, Klaipėdos, Kauno technologijos ir Aleksandro Stulginskio universitetų atstovai, akademikas prof. habil. dr. K. Ragulskis, AB „Lietuvos geležinkeliai“, UAB „Baltic Cranes Industry“, UAB „Wirtgen Lietuva“, VšĮ „Technikos priežiūros tarnyba“, VĮ „Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas prie Vidaus Reikalų Ministerijos“.
 
Renginio kulminacija tapo katedros lektoriaus A. Matuliausko šeimyninio muzikinio ansamblio pasirodymas.
 
Katedra dėkoja AB „Lietuvos geležinkeliai“ už pagalbą organizuojant jubiliejaus minėjimą.

Renginio prezentaciją galite parsisųsti čia:

I dalis II dalis III dalis

Katedros doktorantai lankėsi seminare Lenkijoje

Šių metų rugsėjo 14-16 d.  katedros doktorantai Andrius Ružinskas (3-jų metų) ir Tomas Eglynas (4-jų metų) kartu su vedėju prof. habil. dr. Marijonu Bogdevičiumi, Automobilių transporto katedros doktorantu VIdu Žurauliu bei Klaipėdos universiteto doktorantu Pauliumi Rapaliu lankėsi Varšuvos technologijos universitete. Doktorantai dalyvavo Darbo mašinų fakulteto organizuojamame doktorantų seminare - konferencijoje bei pristatė stendinius pranešimus. Po konferencijos fakulteto dekanas prof. habil. dr. Stanislaw Radkowski svečiams iš Lietuvos aprodė laboratorijas bei turimą mokslinę įrangą, supažindino su sprendžiamomis mokslinėmis problemomis bei buvo aptartos tarpusavio bendradarbiavimo galimybės.

Katedroje apginta daktaro disertacija: Rasa Žygienė. Geležinkelio riedmenų ratų su pažaidomis ir bėgių sąveikos dinaminių procesų tyrimas

2015 m. birželio 22 d. Transporto technologinių įrenginių katedros doktorantė Rasa Žygienė viešame VGTU Transporto inžinerijos mokslo krypties disertacijos gynimo Tarybos posėdyje apgynė technologijos mokslų daktaro (transporto inžinerijos mokslo kryptis) disertaciją "Geležinkelio riedmenų ratų su pažaidomis ir bėgių sąveikos dinaminių procesų tyrimas".
 
Disertacija rengta 2009–2015 metais Vilniaus Gedimino technikos universitete.
 
Eismo saugumui užtikrinti, projektuojant ir eksploatuojant geležinkelio riedmenis ir kelią, nustatant jų konstrukcinius normatyvus, remonto taisykles, būtina įvertinti geležinkelio rato ir bėgio sąveikos dinamines charakteristikas.
Disertaciją sudaro įvadas, keturi skyriai, bendrosios išvados, literatūros ir autorės publikacijų disertacijos tema sąrašas bei 3 priedai.
Pagrindinis disertacijos tikslas – sukurti sistemos „Riedmuo-Kelias“ skaičiavimo metodą, leidžiantį nustatyti dėl rato su pažaidomis ir bėgio su nelygumais sąveikos veikiančias dinamines apkrovas, jų priklausomybes nuo šios sistemos geometrinių parametrų ir riedmenų judėjimo greičio.
 
Disertacijoje tyrimų problematika, tikslas ir uždaviniai nustatyti atlikus dėl rato ir bėgio sąveikos vykstantiems dinaminiams procesams taikomų Lietuvos ir užsienio mokslininkų sukurtų metodų analizę.
 
Pirmame skyriuje išanalizuoti geležinkelio bėgių ir aširačių ratų defektai ir pažaidos, jų atsiradimo priežastys, reikalavimai ir galimi šalinimo būdai.
 
Antrame skyriuje aprašomas sukurtas sistemos „Riedmuo-Kelias“ matematinis modelis, leidžiantis tirti rato su iščiuožomis ir bėgio sąveiką. Sistema „Riedmuo-Kelias” modeliuojama įvertinant sankasos grunto, pabėgių, bėgio ir tarpinės fizines bei mechanines savybes, riedmens dinamines savybes, važiuojant skirtingais greičiais ir esant skirtingiems rato iščiuožų dydžiams.
 
Trečiame skyriuje, remiantis teorinių ir eksperimentinių tyrimų rezultatais, sukurta ir aprašyta vertikaliųjų kontaktinių apkrovų nustatymo metodika (KAM). Nustatyta dėl rato su iščiuoža ir bėgio sąveikos veikiančios smūgio jėgos matematinės funkcijos išraiška, įvertinanti riedmens greitį, sąveikaujančių kūnų geometrinius parametrus, jų fizines ir mechanines savybes bei iščiuožos parametrus.
 
Ketvirtame skyriuje pateikiamas pagal sukurtą matematinį modelį atliktas sistemos „Riedmuo-Kelias“, kai ratas turi iščiuožą, dinaminių procesų tyrimas.
Naudojant dėl rato ir bėgio sąveikos veikiančios smūgio jėgos supaprastintą matematinę funkcijos išraišką, nustatytos jėgos maksimalios reikšmės ir jos poveikis bėgiui bei ratui. Gauti eksperimentiniai rezultatai palyginti su kitų mokslininkų ir AB „Lietuvos geležinkeliai“ naudojamo riedmenų automatinės kontrolės prietaiso ATLAS-LG gautais maksimalių jėgų rezultatais.
 
Disertacijoje pateikiamas matematinis sistemos „Riedmuo-Kelias“ riedmenų ratams su pažaida modelis, skirtas dėl rato su pažaida ir bėgio sąveikos veikiančioms  jėgoms nustatyti. Modelyje įvertinamas riedmens greitis, sąveikaujančių kūnų geometriniai parametrai, jų fizinės ir mechaninės savybės. Sudarytas matematinis modelis leidžia nustatyti kontakte veikiančių jėgų kitimą.
Naudojant sukurtą matematinį sistemos „Riedmuo-Kelias“ modelį rato ir bėgio kontakto zonoje tarp dviejų kontaktuojančių paviršiaus taškų kiekvienu laiko momentu nustatomi: aširačių tamprusis slydimas, trinties jėgos, trinties jėgų sukimo momentai, veikiantys aširatį, išskirstyta apkrova, kontaktinės jėgos, siekiant pailginti rato ir bėgio eksploatavimo laikotarpį, sumažinti traukinių  avaringumą, saugoti aplinką, žmonių sveikatą ir gyvybę.
Vertikaliųjų kontaktinių apkrovų nustatymo metodika skirta tyrinėti rato ir bėgio pažaidų geometrinių parametrų poveikį dinaminiams sistemos  „Riedmuo-Kelias“ procesams. Panaudojus ATLAS-LG posistemio gautas maksimalių jėgų reikšmes ir supaprastinta vertikaliųjų kontaktinių jėgų nustatymo metodika gautas reikšmes, galima nustatyti ratų pažaidų dydžius.
Disertacijos tema paskelbti 6 straipsniai. Disertacijos tema perskaityti 6 pranešimai Lietuvos ir užsienio šalių konferencijose.
 
Disertacijos mokslinis vadovas – prof. habil. dr. Marijonas Bogdevičius.
 
 

Katedroje apginta daktaro disertacija: Viktor Skrickij. Transporto mašinų transmisijos elementų dinaminių procesų tyrimas

2014 m. gruodžio 15 d. Transporto technologinių įrenginių katedros doktorantas Viktor Skrickij viešame VGTU Transporto inžinerijos mokslo krypties disertacijos gynimo Tarybos posėdyje apgynė technologijos mokslų daktaro (transporto inžinerijos mokslo kryptis) disertaciją "Transporto mašinų transmisijos elementų dinaminių procesų tyrimas".

Disertacija rengta 2010–2014 metais Vilniaus Gedimino technikos universitete.

Disertacijoje nagrinėjamos transporto mašinų transmisijų būklės diagnozavimo problemos. Tyrimo objektas yra dažniausiai gendantys transmisijų elementai, riedėjimo guoliai ir krumpliaratinės pavaros. Nuo jų techninės būklės priklauso viso įrenginio darbingumas. Jų būklės pasikeitimo stebėjimas leidžia racionaliai išnaudoti įrenginio resursą, sumažinti prastovų laiką. Pagrindinis disertacijos tikslas – sukurti metodikas ir algoritmus, skirtus įrenginio pažaidoms nustatyti ir jų vystymuisi stebėti.
Darbe sprendžiami keli uždaviniai: kuriami transmisijos elementų su pažaidomis matematiniai modeliai, tiriama pažaidų įtaka dinaminių parametrų pokyčiams. Atliekami transmisijos elementų su pažaidomis dinaminių procesų eksperimentiniai tyrimai. Tiriamas virpesių matavimo ir akustinės emisijos metodų tinkamumas  transporto mašinų transmisijų elementų diagnostikai. Remiantis atliktais teorinių ir eksperimentinių tyrimų rezultatais kuriama transporto mašinų transmisijos elementų diagnostikos metodika.

Disertaciją sudaro įvadas, keturi skyriai, rezultatų apibendrinimas, literatūros ir autoriaus publikacijų disertacijos tema sąrašai ir priedai.
Įvadiniame skyriuje aptariama tiriamoji problema, darbo aktualumas. Aprašomas tyrimų objektas, formuluojamas darbo tikslas ir uždaviniai. Aprašomi naudojami tyrimų metodai ir įranga, darbo mokslinis naujumas, darbo rezultatų praktinė reikšmė, ginamieji teiginiai. Įvado pabaigoje pristatomos disertacijos tema autoriaus paskelbtos publikacijos ir pranešimai konferencijose bei disertacijos struktūra.
Pirmasis skyrius yra skirtas literatūros apžvalgai. Jame pateikta esamų transporto priemonių transmisijų elementų matematinių modelių ir eksperimentinių tyrimų nagrinėjama tematika apžvalga.
Antrajame skyriuje pateikti riedėjimo guolio ir tiesiakrumplės pavaros matematiniai modeliai.
Trečiajame skyriuje pateikti riedėjimo guolio, tiesiakrumplės ir hipoidinės pavarų eksperimentiniai tyrimai.
Ketvirtajame skyriuje pateikta matematinio modeliavimo ir eksperimentinių tyrimų rezultatų analizė.

Disertacijos tema paskelbti 4 straipsniai: du – žurnaluose, įtrauktuose į Thomson ISI sąrašą, du – kituose recenzuojamuose žurnaluose. Disertacijos tema perskaityti du  pranešimai tarptautinėse konferencijose.

Disertacijos mokslinis vadovas – prof. habil. dr. Marijonas Bogdevičius.
 
 
 
Adresas:
Vilniaus Gedimino technikos universitetas
Transporto inžinerijos fakultetas
Transporto technologinių įrenginių katedra
Plytinės g. 27 (Transporto rūmai), III aukštas
LT-10105 Vilnius
Lietuva
Važiuoti:
troleibusais Nr. 2, 10, 19, 21 iki stotelės "Senoji plytinė" ir eiti toliau vieną stotelę;
autobusais Nr. 4G, 5G iki stotelės "Senoji plytinė" ir eiti toliau vieną stotelę;
autobusais Nr. 18, 38, 114 iki stotelės "Plytinės".
 
 
Transporto technologinių įrenginių katedra įkurta 1985 m. Vilniaus inžinerinio statybos instituto Mechaninės technologijos fakultete. Tada katedra buvo vadinama Statybos ir kelių mašinų katedra. Jos pirmasis vedėjas buvo doc. dr. Bronislovas Spruogis.
 
Nuo 1991 iki 1995 m. jau Vilniaus technikos universitete Mechanikos fakultete katedra vadinama Kelių tiesimo ir statybos mašinų katedra.
 
1994 m. įkūrus Transporto inžinerijos fakultetą, katedra buvo pavadinta Transporto technologinių įrenginių katedra.
 
Nuo 1995 m. katedrai vadovauja prof. habil. dr. Marijonas Bogdevičius.
 
Katedros absolventai dirba privačiose ir valstybinėse įmonėse, kuriose naudojamos, projektuojamos transporto mašinos ir technologiniai įrenginiai bei statybos technika, transporto mašinų priežiūros ir prekybos, eismo saugumo, vamzdynų transporto ir degalinių ūkio srityse, kelių policijos, muitinės, gaisrinės saugos ir gelbėjimo padaliniuose, oro ir laivų uostuose.
 
Infrastruktūra
 
Plytinės g. 27, I aukštas (Vilnius):
  • TR-103 - Hidraulinių pavarų mokomosios laboratorijos vedėjos Renatos Autukevičiūtės kabinetas
  • TR-104 - Kompiuterių auditorija
  • TR-105 - Hidraulinių pavarų mokomoji laboratorija ir meistro Algimanto Danilevičiaus kabinetas
Plytinės g. 27, III aukštas (Vilnius):
  • TR-301 - serverinė
  • TR-302 - doc. dr. Viliaus Bartulio kabinetas
  • TR-303 - doktorantų ir mokslo darbuotojų kabinetas
  • TR-304 - posėdžių kabinetas
  • TR-305 - kompiuterių auditorija (30 darbo vietų)
  • TR-306 - prof. habil. dr. Henriko Sivilevičiaus kabinetas
  • TR-307 - lektoriaus Arvydo Matuliausko kabinetas
  • TR-308 - dr. Viktoro Skrickio kabinetas
  • TR-309 - doc. dr. Raimundo Junevičiaus ir lektoriaus Šarūno Šukevičiaus kabinetas
  • TR-310 - studentų auditorija (90 vietų)
  • TR-311 - mokomoji laboratorija
  • TR-312 - studentų auditorija (35 vietos)
  • TR-313 - vyr. laborantės Genės Aldonos Puzinienės kabinetas
  • TR-314 - studentų auditorija (80 vietų)
  • TR-315 - prof. dr. Olego Prentkovskio ir lektorės Rasos Prentkovskienės kabinetas
  • TR-316 - katedros vedėjo prof. habil. dr. Marijono Bogdevičiaus kabinetas
  • TR-317 - katedros reikalų tvarkytojos Laimos Dabulevičienės kabinetas
J. Basanavičiaus g. 28 (Vilnius):
  • Hidraulinių pavarų mokomoji laboratorija