Svetainės struktūra www.vgtu.lt Mano VGTU Medeinė

Mobiliųjų mašinų ir geležinkelių transporto katedros lekt. V. Petrenko lankėsi Ostravos technikos universitete (2017-12-19)

2017 m. gruodžio 6−8 d. VGTU Transporto inžinerijos fakulteto Mobiliųjų mašinų ir geležinkelių transporto katedrosdėstytojas Viačeslav Petrenko pagal ERASMUS+ akademinių mainų programą lankėsi Ostravos technikos universitete(Čekija). Mūsų dėstytojas skaitė paskaitas Ostravos technikos universiteto studentams ir pristatė studentams studijų galimybes Vilniaus Gedimino technikos universitete. Taip pat Čekijos universiteto darbuotojai organizavo turiningą ERASMUS+ vizito programą.

Vizito metu vyko edukacine išvyka į keleivinių geležinkelio riedmenų gamyklą UAB „Škoda Vagonka“. UAB „Škoda Vagonka“ tai Škoda holdingo padalinys gaminantis šiuolaikinius elektrinius traukinius Čekijos ir kitų šalių geležinkeliams. AB „Lietuvos geležinkeliai“ EJ575 serijos dviaukščiai elektriniai traukiniai buvo pagaminti UAB „Škoda Vagonka“ gamykloje. Gamyklos vadovybė organizavo mūsų dėstytojui gaminamos produkcijos pristatymą ir parodė elektrinių ir dyzelinių traukinių gamybos proceso technologijas.

Taip pat dėstytojas V. Petrenko lankėsi Ostravos technikos universiteto Mechanikos fakulteto Transporto institute. Šio Instituto Transporto įrenginių fakulteto darbuotojai organizavo susitikimus ir diskusijas su dėstytojais bei mokslininkais, buvo stebimi vykdomi laboratoriniai tyrimai. Mūsų dėstytojui buvo suteikta galimybė išbandyti skirtingų tipų lėktuvų ir elektrovežio treniruoklius.

V. Petrenko buvo susipažintas su Ostravos technikos universiteto „Studentiškos formulės“ projektavimu ir gamybos ypatumais.

 

Seminaras "Rīgas Motormuzejs" (2017-11-28)

Mobiliųjų mašinų ir geležinkelio transporto katedros kolektyvas dalyvavo seminare apie transporto priemonių ištakas, evoliuciją, jų projektavimą ir gamybą Latvijoje. Seminaras vyko Rygos automobilių muziejuje (Rīgas Motormuzejs). Apžiūrėjome įdomią ir informatyvią, interaktyvią muziejaus ekspoziciją, kurioje skirta vietos ir specialiosioms transporto priemonėms, gaisriniams automobiliams, yra labai įdomių techninių sprendimų.
Dar yra tarp mūsų važinėjusių minamais, motoriniais dviračiais, mopedais „Riga“, vienintelės buvusioje SSSR automobilių gamyklos su abreviatūra lotyniškomis raidėmis „RAF“ (Rīgas Autobusu Fabrika) mikroautobusais „Latvija“ su „Volgos“ važiuokle. VGTU pirmtakas Vilniaus inžinerinis statybos institutas  turėjo Kauno autoremonto gamyklos pagamintą autobusą „Apoloną“ (taip jį vadindavo vairuotojai) sunkvežimio GAZ-51 bazėje – tokius gamino ir RAF-as, kuris buvo pagaminęs ir tris bandomuosius mikrolitražinio lengvojo automobilio egzempliorius (nuotraukoje – šalia senosios „Latvijios“), tačiau negavo Maskvos „palaiminimo“ jį gaminti. Muziejuje daug labai įdomių pasaulinės auto-moto technikos pavyzdžių. BMW fanai susidomėję apžiūrinėjo baltą 1931 metų BMW-uką, prisimenančius L.Brežnevą domino jo sudaužytas Rollls-Roys‘as, daugeliui „užkliuvo“ dar caro laikais Rygoje gamintas „Russobalt“-as, stendas, pasakojantis, kaip atsirado „Audi“ ir ką reiškia tie keturi žiedai, „Husqvarna“  motociklas, triakė „Tatra“,  „Moskvičius“ mediniu kėbulu, senoviniai gaisriniai automobiliai, kolūkinis  GAZ-51 sunkvežimis, kurių keletą turėjo VISI karinė katedra ir jais studentai mokėsi vairuoti, laikė vairuotojų teises.  Įdomi ir naudinga išvyka. Būsit Rygoje – užsukit į Rīgas Motormuzejs, S. Eizenšteina iela 8.
 

Mobiliųjų mašinų ir geležinkelių transporto katedros studentų studijų išvyka į Vokietiją (2017-11-27)

2017 m. spalio 16–23 d. Transporto inžinerijos fakulteto Mobiliųjų mašinų ir geležinkelių transporto katedros ketvirtakursiai, magistrantai, doktorantai ir dėstytoja Rasa Prentkovskienė buvo išvykę į Vokietijos akademinių mainų tarnybos (DAAD) finansuojamą studijų kelionę Vokietijoje. Kelionės metu aplankytos net trys aukštosios mokyklos:Karlsrūjės aukštoji mokykla (Hochschule Karlsruhe), Karlsrūjės technologijų institutas (Karlsruher Institut für Technologie) bei Eslingeno aukštoji mokykla (Hochschule Esslingen).

Vizitas Karlsrūjės aukštojoje mokykloje prasidėjo nuo Transporto inžinerijos ir mechatronikos fakulteto prodekano sveikinimo, Užsienio ryšių direkcijos bei studijų šiame fakultete pristatymo. Vėliau, buvome pakviesti į turą po laboratorijas. Laboratorijų darbuotojai pademonstravo turimą įrangą ir papasakojo, jog laboratoriniai darbai remiasi savarankišku studentų darbu: stenduose įranga yra sujungiama klaidingai ir studentai patys turi atrasti bei nustatyti klaidas, jas pašalinti. Vėliau apžiūrėjome Karlsrūjės aukštosios mokyklos studentų sukurtus lenktyninius bolidus, skirtus tarptautinėms studentų formulių varžyboms. Studentai maloniai nustebino savo atkaklumu, darbo našumu ir tuo pačiu motyvavo mus pačius: 20–25 studentų komanda per metus sukonstruoja po „studentiškos formulės“ bolidą.

Karlsrūjės technologijų institute, kuriame stažavosi Mobiliųjų mašinų ir geležinkelių transporto katedros doktorantai, apžiūrėjome tyrimų bazes: mobiliųjų mašinų bandymų ir tyrimų stendus, akustinės taršos tyrimų patalpas, padangų tyrimo stendus.

Sužavėti naujų technologijų ir galimybių, traukiniu patraukėme į Eslingeną. Mobiliųjų mašinų ir geležinkelių transporto katedra  ne vienerius metus palaiko glaudžius ryšius su Eslingeno aukštosios mokyklos Transporto inžinerijos fakultetu, tad fakulteto dekanas įžanginę kalbą pradėjo prisimindamas vizitą Lietuvoje. Plačiau pristatęs Transporto inžinerijos fakultetą ir studijų galimybes užsienio studentams, pakvietė pasižvalgyti po laboratorijas: vidaus degimo variklių tyrimų, automobilių traukos bandymų, automobilių kėbulų dizaino studiją. Ekskursiją po Transporto inžinerijos fakultetą Eslingeno aukštojoje mokykloje užbaigėme bendraudami su vienu iš „studentiškos formulės“ kūrėjų komandos lyderiu. Antro kurso studentas pasakojo, jog 20 entuziastų grupė dirbdavo ir savaitgaliais, dėl to galutinį tikslą – lenktynėse pasiruošusią dalyvauti formulės bolidą – pasiekė greičiau negu per metus.

Edukacinis vizitas Vokietijoje neapsiribojo vien tik aukštųjų mokyklų lankymu. Spėjome pabuvoti „Speyer“ technikos muziejuje (Technik Museum Speyer), kuris vien savo plotu palieka neišdildomus įspūdžius! O kur dar galimybė įlįsti į lėktuvų vidų, pasėdėti piloto kėdėje, apžiūrėti aviacinius variklius iš arti, pamatyti didelę tiek senų, tiek naujų motociklų ekspoziciją, senovinius lenktyninius automobilius, gaisrines mašinas ar... pabuvoti povandeniniame laive.

Nuo itin plataus technikos asortimento patraukėme link specializuotų – „Porsche“ automobilių muziejaus (Porsche Museum) bei „Mercedes-Benz“ automobilių muziejaus (Mercedes-Benz Museum). Pastarasis puikiai vainikavo ekskursiją po „Mercedes-Benz“ automobilių gamyklą (Mercedes-Benz Werk). Realiai, iš arti pamatėme, kaip gimsta naujausi „Mercedes Benz“ automobiliai. Gamyklos darbas 95 % automatizuotas: matėme, kaip suvirinimo robotai atlieka taškinį suvirinimą, kaip surenkamas kėbulas bei prie jo pritvirtinama važiuoklė. Taip pat, kaip montuojami saugos diržai, kondicionieriai. Beje, šie darbai patikėti žmonių rankoms.

Tai jau 3-ioji Mobiliųjų mašinų ir geležinkelių transporto katedros studentų išvyka į Vokietiją. Turbūt iš arti pamačius kaip automobilių pramonėje įgyvendinamos inžinerinės idėjos, niekam nekils abejonių, jog Transporto inžinerijos studijos, suteikiančios galimybę prisidėti prie spartaus pažangos kūrimo bei vystymo, – teisingas pasirinkimas!  

Renata Autukevičiūtė, Transporto inžinerijos magistrantūros studijų 2-ojo kurso studentė
(Transporto technologinių sistemų inžinerijos specializacija prie Mobiliųjų mašinų ir geležinkelių transporto katedros),
Transporto inžinerijos ir logistikos laboratorijos technikė

 

„ENEOS 1006 km“ lenktynės Transporto inžinerijos fakulteto studento akimis (2017-10-05)

Liepos mėnesį aštuonioliktąjį kartą vykusios 1000 km (2017 m. – „ENEOS 1006 km“) lenktynės Palangoje – vienas didžiausių renginių Lietuvoje, sutraukiantis minias lenktynių bei automobilių mėgėjų Lietuvoje. Šios lenktynės yra unikalios, kadangi vyksta laikinojoje trasoje, įrengtoje ties kelių, vedančių iš Klaipėdos, Palangos, Kretingos, Liepojos susikirtime. Beveik ištisus metus šis kelio ruožas tarnauja visiems vairuotojams, ir tik kelias dienas būna uždarytas tam, kad pavirstu specifine, labai greita bei, dėl labai arti esančių atitvarų, kartu ir pavojinga lenktynių trasa.
 
Bene daugiausiai dėmesio sutraukia varžybos, vykstančios šeštadienį, tačiau didžiausi automobilizmo fanai, bei lenktynių dalyviai užpildo šį kurortinį miestą jau nuo savaitės pradžios. Vyksta įvairus pasiruošimo darbai, laisvosios treniruotės, įvairių automobilių sporto šakų varžybos: automobilių traukos (drag) tipo lenktynės, šoninio slydimo (drift) varžybos. Galimybės pasitreniruoti, bei išbandyti savo jėgas šioje trasoje, nepraleidžia ir „Porsche klubas Lietuva“, vienijantis Porsche automobilių entuziastus mūsų šalyje. Treniruotis bei išbandyti savo jėgas lenktynių trasoje susirinko daugiau kaip trys dešimtys įvairių Porsche markės automobilių. Dalyvių tarpe buvo tiek keletas klasikinių, oru aušinamų automobilių, tiek naujausių, labai greitų GT3 klasės automobilių. O jiems treniruotis bei varžytis padėjo profesionalus „Porsche Driving Academy Lithuania“ instruktoriai, negailėję patarimų, padedančių greitai bei saugiai įveikti lenktynių trasą.
 
Ketvirtadienis – treniruočių diena. Klubo nariai mokėsi bei šlifavo trajektorijas, derino optimalų slėgį padangose. Jie pasirūpino galimybe Panevėžio Algimanto Bandzos kūdikių ir vaikų globos namų vaikams išvysti Palangos lenktynių trasą iš automobilių vidaus, skriejant sportiniu tempu. Taip pat buvo suteikta galimybė norintiesiems iš keleivio vietos įsitikinti šių automobilių įspūdingu pagreičiu bei valdomumu. Po treniruočių „Porsche Driving Academy Lithuania“ instruktoriai įvertino dalyvių įgūdžius bei supažindino su optimaliomis trajektorijomis bei tobulėjimo galimybėmis.
 
Penktadienis – klubo varžybų diena. Nors ir tūrėta nedaug laiko, tačiau Porsche automobiliai drąsiai šturmavo Palangos lenktynių trasą bei varžėsi tarpusavyje. Varžybos suteikė neišdildomus įspūdžius bei leido išsikrauti saugiai, lenktynių trasoje. O greičiausi buvo apdovanoti prizais, patvirtinančiais jų pasiekimus varžybų metu.
 
Šeštadienis – 1006 km lenktynių diena. Pasigrožėti lenktynių kerinčiu žavesiu susirinko daugybė žiūrovų. Lenktynės buvo pripildytos azartu bei įtampa. O 8 val. 54 min. pirmas finišo liniją kirto būtent Porsche markės automobilis, dar kartą įrodantis šių automobilių sugebėjimus lenktynių trasoje. Ir tai buvo vienuoliktas kartas, kai būtent šios markės automobiliai finišo liniją kirto pirmojoje vietoje!
 
Klubo nariai pasirūpino, jog tūrėčiau galimybę iš arti išvysti lenktynes bei žiedinėms lenktynėms paruoštus sportinius automobilius. Taip pat tūrėjau galimybę apsilankyti techninio aptarnavimo zonoje (PIT lane). Didelį įspūdį paliko gerai suderintas technikų darbas, viskas sustiguota ir kiekvieno planinio ar neplaninio sustojimo metu prie lenktyninių bolidų plušdavo atsakingi technikai, pasirūpinę bolido būkle, o lenktynininkai, nors ir išvargę, tačiau išnaudodami visus jėgų likučius, sugebėdavo apskeisti be didesnių stabtelėjimų. Šalia PIT'ų skriejančių automobilių garsas – kurtinantis. O emocijos, kurias jie suteikdavo, kiekvieną kart praskriejus šalia – neapsakomos.
 
Apsilankymas 1006 km lenktynėse paliko neišdildomą įspūdi. Greiti bei kurtinantys sportiniai automobiliai, patyrę technikai bei mechanikai, kruopščiai suorganizuotas renginys – sukūrė prisiminimus, kurie skatina kelti vis didesnius tikslus bei kruopščiai ruoštis, kaupti žinias bei patirtį tam, kad juos pasiekti.
 
Esu labai dėkingas „Porsche klubas Lietuva“ nariams, už galimybę pajusti lenktynių dvasią bei iš arti išvysti ne tik sportinius automobilius, skriejančius trasoje, bet ir geriau pažinti vokišką preciziką pademonstruojančius bei nepakartojamą vairavimo malonumą suteikiančius Porsche automobilius!
 
Porsche klubas Lietuva“ – tarptautiniu lygiu pripažinta ir į „Porsche Clubs Worldwide“ registrą įtraukta asociacija, daugiau kaip dešimtmetį vienijanti Porsche gerbėjus Lietuvoje bei skatinanti šios markės automobilių vardo žinomumą mūsų šalyje. Klubo aktyvi veikla skatina saugaus vairavimo įgūdžių ugdymą bei aukštos vairavimo kultūros keliuose propagavimą.

Išvažiuojamoji paskaita Wirtgen Lietuva įmonėje (2017-09-27)

Saulėtą rugsėjo 27-ąją su TTIF-14 grupės studentais lankėmės UAB Wirtgen Lietuva naujojoje jos bazėje Liepkalnio 188. Jos atstovas Kleemann produktų pardavimo vadovas, mūsų katedros absolventas Mindaugas Martišius informatyviai pristatė ir aprodė atstovaujamos firmos gaminamus kelių tiesimo medžiagų gamybos įrenginius, papasakojo apie įmonės ir savo veiklą. Mums pasisekė, nes dirbtuvėse tuo metu buvo remontuojamas mobilusis kūginis trupintuvas „Mobicone“.
WIRTGEN LIETUVA bendrovė - tai WIRTGEN GROUP kompanijos, tarptautiniu mastu dirbančio statybos mašinų pramonės bendrovių susivienijimo, kuriam priklauso rinkoje puikiai žinomos WIRTGEN, VÖGELE, HAMM, KLEEMANN ir BENNINGHOVEN firmos, narys. Būdami technologijų lyderiu, jie siūlo savo klientams mašinas kelių tiesimui ir kelių sanavimui, įrenginius naudotų ir perdirbamų medžiagų gavybai ir paruošimui bei asfalto gamybai.
Susivienijimas turi motinines įmones Vokietijoje, taip pat vietinius gamybinius padalinius Brazilijoje, Kinijoje ir Indijoje. Jos apimtys 2016 metais: turint maždaug 8.000 darbuotojų, WIRTGEN GROUP kompanijos bendra apyvarta buvo 2.59 milijardo eurų.
 
Adresas:
Vilniaus Gedimino technikos universitetas
Transporto inžinerijos fakultetas
Mobiliųjų mašinų ir geležinkelių transporto katedra
Plytinės g. 27 (Transporto rūmai), III aukštas
LT-10105 Vilnius
Lietuva
Važiuoti:
troleibusais Nr. 2, 10, 19, 21 iki stotelės "Senoji plytinė" ir eiti toliau vieną stotelę;
autobusais Nr. 4G, 5G iki stotelės "Senoji plytinė" ir eiti toliau vieną stotelę;
autobusais Nr. 18, 38, 114 iki stotelės "Plytinės".
 
 
Infrastruktūra
 
Plytinės g. 27, I aukštas (Vilnius):
  • TR-104 - Kompiuterių auditorija
  • TR-110 - kabinetas
Plytinės g. 27, III aukštas (Vilnius):
  • TR-301 - serverinė
  • TR-302 - doc. dr. Viliaus Bartulio kabinetas
  • TR-303 - doktorantų ir mokslo darbuotojų kabinetas
  • TR-304 - posėdžių kabinetas
  • TR-305 - kompiuterių auditorija (30 darbo vietų)
  • TR-306 - prof. habil. dr. Henriko Sivilevičiaus kabinetas
  • TR-307 - lektr. Arvydo Matuliausko ir lektr Algimanto Danilevičiaus kabinetas
  • TR-308 - dr. Viktoro Skrickio kabinetas
  • TR-309 - doc. dr. Raimundo Junevičiaus ir lektr. Šarūno Šukevičiaus kabinetas
  • TR-310 - studentų auditorija (90 vietų)
  • TR-311 - mokomoji laboratorija
  • TR-312 - studentų auditorija (35 vietos)
  • TR-313 - kabinetas
  • TR-314 - studentų auditorija (80 vietų)
  • TR-315 - prof. dr. Olego Prentkovskio ir lektr. Rasos Prentkovskienės kabinetas
  • TR-316 - katedros vedėjo prof. habil. dr. Marijono Bogdevičiaus kabinetas
  • TR-317 - administratorės Laimos Dabulevičienės kabinetas
J. Basanavičiaus g. 28 (Vilnius):
  • MR-209 - prof. dr. Gintauto bureikos kabinetas
  • MR-210 - doc. dr. Liongino Liudvinavičiaus kabinetas
  • MR-211 - lektr. magr. Viačeslav Petrenko kabinetas
  • MR-214 - lektr. dr. Stasio Steišūno kabinetas
  • MR-215 - doc. dr. Gedimino Vaičiūno kabinetas
LIETUVA
Vlado Bložės PĮ (Lietuva)
 
BALTARUSIJA
 
ESTIJA
 
LATVIJA
 
LENKIJA
 
PRANCŪZIJA
 
RUSIJA
 
SLOVAKIJA
Privati eismo valdymo įmonė ELSIG-NP
 
ŠVEDIJA
 
UKRAINA
 
VOKIETIJA
    • Puslapio administratoriai:
    • Andrius Ružinskas
    • Algimantas Danilevičius
    • Rasa Prentkovskienė
    • Virginija Bobinienė
    • Eglė Dabulevičiūtė
    • Lijana Maskeliūnaitė
    • Justė Kareivaitė