Svetainės struktūra www.vgtu.lt Mano VGTU Medeinė

Studentų išvyka į Klaipėdą

Artėjant semestro pabaigai studentams visada būna smagu pasmalsauti pažintinėse išvykose. Ne išimtis ir Geležinkelių inžinerijos specializacijos trečiakursiai. Balandžio mėnesį jaunimas aplankė Klaipėdoje esančius geležinkelių objektus, ypatingai didelio susidomėjimo sulaukė geležinkelių ir jūrų transporto sąveika. Vienas iš pirmųjų aplankytų objektų buvo krovos krantinė. Čia geležinkeliu atvežti kroviniai kraunami į laivus. 
Studentai ir dėstytojai pasitinka į uostą įplaukiantį laivą
 
Apžiūrėjome įvairių krovinių krovimo iš geležinkelio į jūrų transportą būdus. Viena iš krovinių rūšių – birieji kroviniai. Tai įvairios trąšos, druskos ir kiti pažįstami ir nepažįstami biralai. Stulbina jų kiekiai ir įrangos masteliai. Trąšų sandėlis savo dydžiu prilygsta didžiausioms pasaulio katedroms. Įėjus studentams į vieną iš jų buvome tarsi praryti didžiulės erdvės. Galima tik teoriškai suvokti, kokie čia kiekiai medžiagos kraunami.
Išvykos dalyviai apstulbę nuo krovos sandėlio dydžio  

Medžiagos kraunamos transporteriais, sandėlių viduje biralus stumdo buldozeriai. Į laivą telpa keltas traukinio sąstatų biralų. Be šių sandėlių studentai ir dėstytojai buvo supažindinti bendra uosto teritorijos struktūra, su geležinkelio įmonėmis, aplankė Draugystės geležinkelio stotį. Kiek nustebino tai, kad Draugystės geležinkelio stotyje naudojama palyginti nenauja vagonų skirstymo technologija. Lyginant su Vaidotų stotimi ji gali pasirodyti atsilikusi. Tačiau žingeidiems studentams čia dar įdomiau – ką Vaidotuose daro informacinės sistemos, čia viskas daroma atvirai, viskas matosi ir lengvai suprantama žiūrovui.
Susipažinome su vagonų skirstymo kalneliu Draugystės stotyje  

Maloniai nustebino faktas, kad Klaipėdos uostą aptarnauja net dvi geležinkelio stotys. Viena yra paprasta Klaipėdos prekinė geležinkelio stotis, o kita – Draugystė. Draugystė kažkada aptarnavo tarptautinę perkėlą į Mukraną. Dabar pamatėme šios perkėlos liekanas. Vakarop pavargę, bet pilni gerų įspūdžių grįžome į Vilnių. Malonu prisiminti toki išvyką, ne kiekvienas turi galimybė patirti tokius įspūdžius ir pamatyti tokius reginius. Esame dėkingi AB „Lietuvos geležinkeliai“ už pagalbą pažįstant savo studijuojam sritį.
 
Gmf-15 grupės studentai
2018-04-23

Katedros dėstytojų išvyka į Naujosios Vilnios elektrinių traukinių depą

Mobiliųjų mašinų ir geležinkelių transporto katedros darbuotojai Lionginas Liudvinavičius, Gediminas Vaičiūnas, Lijana Maskeliūnaitė, Henrikas Sivilevičius, Marijonas Bogdevičius ir Algimantas Danilevičius balandį dalyvavo išvykoje į  elektrinių traukinių depą įsikūrusį Naujojoje Vilnioje. ​Juos priėmė depe dirbantys VGTU absolventai.
VGTU mokslininkai tuojau aplankys elektrinių traukinių depą
 
Naujosios Vilnios elektrinių traukinių depas yra vienintelis Lietuvoje geležinkelių struktūrinis vienetas, kuriame prižiūrimi ir remontuojami elektriniai traukiniai. Keliolika dviaukščių elektrinių traukinių kursuoja tarp Vilniaus ir Kauno bei Vilniaus ir Trakų, atidesnis keleivis tikriausiai pastebėjo, kad taip pat yra ir maršrutas Kaunas-Naujoji Vilnia. Šiuo maršrutu važiuojantys elektriniai traukiniai iš Kauno per Vilnių sugrįžta į savo depą.
Depo specialistai aprodė depo infrastruktūrą, turimą diagnostikos įrangą, paruoštų remontui elektrinių traukinių konstrukciją. Pasidalino žiniomis apie elektrinių traukinių konstrukcinių sistemų sandarą bei veikimo principus.

Mokslininkai smalsiai apžiūrinėja įrangą
 
Depo specialistai ne tik nuoširdžiai papasakojo apie savo depo darbo technologiją bei esančią įrangą, bet taip pat pakvietė mokslininkus prie kavos puodelio aptarti vizito rezultatų, bei išklausyti mokslininkų įspūdžių. 
Prie kavos puodelio dalinamės įspūdžiais
 
Diskusijų metu buvo labai malonu pastebėti jog geriausi depo specialistai, kaip taisyklė, yra VGTU absolventai. Tai dar labiau motyvuoja geležinkeliečius ir mokslininkus bendradarbiauti. Tokie vizitai labai naudingi tiek mokslininkams, tiek gamybininkams, tiek būsimiems specialistams, kuriems depe apsilankę dėstytojai perduos savo žinias.
2018-04-19

Doktorantai dalyvavo „Flight. Modern Problems of Science 2018“ konferencijoje, kuri vyko Nacionaliniame Aviacijos universitete (Kijevas, Ukraina)

Mobiliųjų mašinų ir geležinkelių transporto katedros antrųjų metų doktorantūros studentai dalyvavo XVIII Tarptautinėje mokslinėje ir praktinėje jaunųjų mokslininkų  ir studentų konferencijoje „Flight. Modern Problems of Science 2018“, kuri vyko Nacionaliniame Aviacijos universitete (Kijevas, Ukraina).
Doktorantas Paulius Bogdevičius atliko pranešimą „Investigation of dynamics characteristics tranmission with universal joint system“, tuo tarpu doktorantas Mykola Karpenko skaitė pranešimą „Automatic control system for power-saving in hydraulic drive“.
Konferencijos metu buvo aplankytos Nacionalinės aviacijos universiteto laboratorijos, kur doktorantai susipažino su šiuolaikiniais tyrimais, taip pat aptarė galimas bendras mokslinių tyrimų galimybes.
Po konferencijos studentai aplankė Kijevo aviacinės įrangos muziejų, kuriame buvo daugiau kaip 100 civilinių ir karinių lėktuvų eksponatų. Doktorantai susipažino su aviacijos istorija ir aviacijos įrangos vystymu Ukrainoje, studijavo įvairiausius techninius sprendimus. Taip pat buvo aplankytas ugniagesių muziejus, įsikūręs Kijevo centrinėje ugniagesių stotyje, kur doktorantai susipažino su ugnies įrenginių ir mašinų kūrimu nuo XIX a. vidurio iki pabaigos XX a. Ukrainoje, taip pat stebėjo ugdymo pratybas ugniagesių bazėje.
Tai buvo pirmoji Ukrainos konferencija skirta antrųjų metų mobiliųjų mašinų ir geležinkelių transporto katedros doktorantams. Pauliui Bogdevičiui buvo pirmas kartas Kijeve, kur susipažino su miestu.
 
 
2018-04-12

Studentų išvyka į Radviliškį

Šių metų pavasarį, atšilus orams, Geležinkelių transporto inžinerijos specializacijos studentai su dėstytojais išvyko į pažintinę išvyką į pagrindinį Lietuvos geležinkelių mazgą – Radviliškį. Šiame Lietuvos mieste yra net keli geležinkelių objektai. Studentai aplankė Radviliškio prekinių vagonų depą, Radviliškio lokomotyvų depą ir traukinių formavimo stotį.

Studentai Radviliškio prekinių vagonų depe
 
Prekinių vagonų depe studentai susipažino su prekinių vagonų remonto technologija. Su entuziazmu būsimieji geležinkeliečiai gilinosi į vagonų kėbulų paruošimo dažymui ypatumus, jų valymą, šratavimą, paskui dažymą, džiovinimą. Kadangi depe remontuojami įvairūs prekiniai vagonai, studentams buvo įdomu išsinagrinėti vagonų sandarą, pastebėti, kuo vagonai tarpusavyje panašūs, o kuo jie skiriasi. Buvo įdomu pastebėti, kad daugumos prekinių vagonų važiuoklės – vežimėliai iš esmės yra analogiškos konstrukcijos. Remonto ceche trečiakursiai smalsiai žvelgė į ardomus bei surenkamus vežimėlius, stebėjosi jų sandaros paprastumu, o tuo pačiu ir originalumu.
 
VGTU trečiakursiai Radviliškio vagonų depo vežimėlių remonto ceche
 
Įdomu buvo ir Radviliškio lokomotyvų depe. Depo specialistai noriai aprodė įrangą, padarę ekskursiją po šiuolaikinius ir ne visai šiuolaikinius šilumvežius. Nuoširdžiai paaiškino jų sandarą, parodė išardytą šilumvežio elektrinę pavarą, paaiškino jos veikimą ir kodėl ji išadyta, kas joje daroma. Studentus nustebino kai kurių lokomotyvų dalių dydžiai: vos ne lengvojo automobilio dydžio duslintuvas, kiek mažesni už statinę vidaus degimo variklio cilindrai. Įspūdį padarė medžiagų kiekiai: alyvos talpa – tai ne rankinis bakelis, o daugiau kaip šimto litrų statinė. Dar nespėjus atslūgti depuose patirtiems įspūdžiams studentai nuvyko pasižiūrėti traukinių formavimo proceso į Radviliškio prekių stotį.
 
Radviliškio prekių stotyje stebime traukinio formavimą
 
Prekių stoties darbuotojai mielai paaiškino savo darbo ypatumus, pasidalino įspūdžiais. Įdomi detalė – traukinio formavimo procesas. Jeigu reikėtų kiekvieną vagoną šilumvežiu pristumti prie kiekvieno formuojamo traukinio, tam būtų sunaudojama ypatingai daug degalų bei užtruktų ilgą laiko tarpą. Todėl stotyje yra vadinamas skirstymo kalnelis, ant jo šilumvežis užsitempia traukinį ir darbuotojas, atkabinėdamas vagonus reikiamomis grupėmis, juos leidžia nuo kalnelio formuojamų sąstatų link. Ši paprasta ir tuo pačiu originali procedūra sutaupo ir laiko, ir degalų.
Išvykos pabaigoje žvilgsniai užkliuvo už netoli stoties stūksantį ir garbingą geležinkelių istoriją bylojantį garvežį. Čia neatsispyrėme pagundai saulutės atokaitoje nusifotografuoti.

Istorinis garvežys ir jaunimas
 
Išvykos metu studentai pamatė Radviliškio lokomotyvų ir vagonų depų ypatumus, jų skirtumus nuo Vilniuje esančių panašių depų. VGTU bendruomenė dėkinga AB „Lietuvos geležinkeliai“ ir UAB „Vilniaus lokomotyvų remonto depas“ už turiningą ir malonią išvyką.
 
GMf-15 grupės studentai
 
 
2018-03-26

Studentų išvyka į Kaune esančius geležinkelio objektus

Geležinkelių transporto  inžinerijos specializacijos trečiojo kurso studentai, šių metų vasario pabaigoje, nepaisydami stingdančio šalčio aplankė Kaune esančius įspūdingus geležinkelio objektus: Palemono multomodalinį terminalą, Kauno tunelį, žaliąjį tiltą per Nemuną, ir Vilniaus lokomotyvų remonto depo Kauno cechą.
Palemono multimodaliniame terminale studentai susipažino su šio objekto perspektyviniais planais, šiuolaikine konteinerių krovimo įranga. Ypatingą įspūdį studentams padarė 40 tonų krovinį galintis pakelti ožinis kranas.
Studentai ir dėstytojai Palemono terminale
 
Kauno tunelyje trečiakursiai  buvo maloniai nustebinti jo architektūra. Geležinkeliečiai papasakojo jo statybos ir  gyvavimo istoriją. Pasirodo, statant šį tunelį dalyvavo ne tik Rusijos, Lietuvos, bet taip pat ir Prancūzijos bei Lenkijos iškiliausi to meto kalnakasiai, bei kitų sričių specialistai.
VGTU studentai ir dėstytojai tuoj aplankys Kauno tunelį

Didelį įspūdį paliko Žaliasis tiltas. Tai ne vieną kartą per karus sprogdintas ir vėl atstatytas geležinkelių strateginis objektas. Trečiokai su malonumu jį perėjo, susipažino su jo originalia sandara. Pasirodo, dėl istorinių aplinkybių tiltą sudaro dvi dalys, viena vadinama rusiškąja, o kita ­ vokiškąja. Apžiūrint tiltą matosi jų architektūriniai ypatumai. Nuo tilto atsiveria akiai maloni Kauno panorama, Nemuno vingis.
IMG_4286IMG_4287Nemuno panorama nuo Žaliojo tilto
 
Vilniaus lokomotyvų remonto depo Kauno ceche geležinkelių darbuotojai su malonumo pasidalino savo darbo ypatumais. Parodė konteinerių kapitalinio remonto cechą, riedmenų remonto barus, stendus, skirtus jauniems specialistams mokyti.
IMG_4291IMG_4300Vilniaus lokomotyvų remonto depo Kauno cechas
 
Vakare studentai ir dėstytojai kupini malonių įspūdžių sugrįžo į Vilnių. Po išvykos dar ilgai girdėti atsiliepimai ir įspūdžiai. Išvykos dalyviai nuoširdžiai dėkoja AB „Lietuvos geležinkeliai“ darbuotojams, kurie suteikė galimybę pamatyti geležinkelio objektus iš arti, noriai ir atvirai papasakojo apie juos.
VGTU dėstytoji ir studentai bei AB „Lietuvos geležinkeliai“ darbuotojai patenkinti pavykusiu bendradarbiavimu

VGTU dėstytojai ir studentai džiaugiasi tarp VGTU ir AB „Lietuvos geležinkeliai“ pasirašyta sutartimi, ir tuo, kad sistemingai ir intensyviai bendradarbiaujant šios dviem pažangioms institucijoms, būsimieji specialistai gali pamatyti tokių objektų ir patirti tokių įspūdžių, kurie prieinami tikrai ne kiekvienam.
 
Kornelija Stasiukynaitė
GMf-15 grupės seniūnė
2018-03-01

Mobiliųjų mašinų ir geležinkelių transporto katedros lekt. V. Petrenko lankėsi Ostravos technikos universitete

2017 m. gruodžio 6−8 d. VGTU Transporto inžinerijos fakulteto Mobiliųjų mašinų ir geležinkelių transporto katedrosdėstytojas Viačeslav Petrenko pagal ERASMUS+ akademinių mainų programą lankėsi Ostravos technikos universitete(Čekija). Mūsų dėstytojas skaitė paskaitas Ostravos technikos universiteto studentams ir pristatė studentams studijų galimybes Vilniaus Gedimino technikos universitete. Taip pat Čekijos universiteto darbuotojai organizavo turiningą ERASMUS+ vizito programą.

Vizito metu vyko edukacine išvyka į keleivinių geležinkelio riedmenų gamyklą UAB „Škoda Vagonka“. UAB „Škoda Vagonka“ tai Škoda holdingo padalinys gaminantis šiuolaikinius elektrinius traukinius Čekijos ir kitų šalių geležinkeliams. AB „Lietuvos geležinkeliai“ EJ575 serijos dviaukščiai elektriniai traukiniai buvo pagaminti UAB „Škoda Vagonka“ gamykloje. Gamyklos vadovybė organizavo mūsų dėstytojui gaminamos produkcijos pristatymą ir parodė elektrinių ir dyzelinių traukinių gamybos proceso technologijas.

Taip pat dėstytojas V. Petrenko lankėsi Ostravos technikos universiteto Mechanikos fakulteto Transporto institute. Šio Instituto Transporto įrenginių fakulteto darbuotojai organizavo susitikimus ir diskusijas su dėstytojais bei mokslininkais, buvo stebimi vykdomi laboratoriniai tyrimai. Mūsų dėstytojui buvo suteikta galimybė išbandyti skirtingų tipų lėktuvų ir elektrovežio treniruoklius.

V. Petrenko buvo susipažintas su Ostravos technikos universiteto „Studentiškos formulės“ projektavimu ir gamybos ypatumais.

 
2017-12-19

Seminaras "Rīgas Motormuzejs"

Mobiliųjų mašinų ir geležinkelio transporto katedros kolektyvas dalyvavo seminare apie transporto priemonių ištakas, evoliuciją, jų projektavimą ir gamybą Latvijoje. Seminaras vyko Rygos automobilių muziejuje (Rīgas Motormuzejs). Apžiūrėjome įdomią ir informatyvią, interaktyvią muziejaus ekspoziciją, kurioje skirta vietos ir specialiosioms transporto priemonėms, gaisriniams automobiliams, yra labai įdomių techninių sprendimų.
Dar yra tarp mūsų važinėjusių minamais, motoriniais dviračiais, mopedais „Riga“, vienintelės buvusioje SSSR automobilių gamyklos su abreviatūra lotyniškomis raidėmis „RAF“ (Rīgas Autobusu Fabrika) mikroautobusais „Latvija“ su „Volgos“ važiuokle. VGTU pirmtakas Vilniaus inžinerinis statybos institutas  turėjo Kauno autoremonto gamyklos pagamintą autobusą „Apoloną“ (taip jį vadindavo vairuotojai) sunkvežimio GAZ-51 bazėje – tokius gamino ir RAF-as, kuris buvo pagaminęs ir tris bandomuosius mikrolitražinio lengvojo automobilio egzempliorius (nuotraukoje – šalia senosios „Latvijios“), tačiau negavo