Svetainės struktūra Mano VGTU Medeinė

ERASMUS+ dėstymo vizitai

Rimvydas Labanauskis
VGTU Verslo vadybos fakultetas, Verslo technologijų katedra
„Eik su dinozaurais arba rinkis savo kelią“ – taip skelbia kelio ženklas pastatytas viename iš Chalmers technologijų universiteto (Geteborgas, Švedija) fakultetų, kuriame praėjusią savaitę VGTU Transporto inžinerijos fakulteto lektorius ir Verslo vadybos fakulteto doktorantas Rimvydas Labanauskis dėstė procesų valdymo ypatumus šio universiteto magistro studijų studentams. Dėstymo vizito metu pagal Erasmus+ programą Rimvydas savaitę laiko dirbo su 60-70 studentų auditorija, tačiau pažymėjo, kad atmosfera buvo darbinga, o studentai aktyvūs.
 

„Kaip man vėliau paaiškino dėstytojas Marco Santos, atsakingas už Kokybės valdybos kursą Chalmers TU, jeigu studentams dalykas, paskaita ar dėstymo metodai patinka, paskaitai pasibaigus jie dėstytojui atsidėkoja plojimais. Ir atvirkščiai, jei paskaita ar dėstymas studentams pasirodo neįdomūs, neįtraukiantys, jie paprasčiausiai pradeda skirstytis nelaukdami  paskaitos pabaigos“ – sakė lektorius Rimvydas Labanauskis.
„Neprisimenu, kad dėstant Lietuvoje man kas nors būtų plovęs, juo labiau du kartus per savaitę, todėl sulaukti tokio įvertinimo buvo labai malonu.“ – pasitenkinimo neslėpė Rimvydas.
 
Chalmers TU buvo įkurtas 1829 m privačia Wiliamo Čalmerso iniciatyva kaip „industrinė mokykla“. Iki 1937 m. tai buvo privatus (nevalstybinis) universitetas. Šiuo metu universitetas vykdo mokslinius tyrimus technologijų, gamtos mokslų, architektūros, jūrų laivybos ir vadybos srityse. Universitete studijuoja per 11 000 studentų. Geteborgas yra antras pagal dydį Švedijos miestas, turintis apie 550 tūkst. gyventojų. Miestas nuo seno buvo svarbus šalies industrinis centras bei uostas. Geteborgas yra Švediją visame pasaulyje išgarsinusios kompanijos  VOLVO namai.

„Tiems, kas dar tebesiginčija ar gali kelios visuomeninio transporto rūšys „sutilpti“ vienoje miesto infrastruktūroje, reikėtų nedelsiant ruoštis aplankyti Geteborgą. Ten savo akimis galima įsitikinti, kaip dvi visuomeninio transporto rūšys – tramvajai ir autobusai – puikiai dera t
arpusavyje suteikdami miesto gyventojams ir svečiams aukštos kokybės paslaugas.“ – pastebėjimais dalijosi VGTU dėstytojas.    
 
 
Doc. dr. Vaidotas Trinkūnas ir Doc.dr. Natalija Lepkova
VGTU Statybos fakulteto Statybos ekonomikos ir nekilnojamojo turto vadybos katedra
VGTU Statybos fakulteto Statybos ekonomikos ir nekilnojamojo turto vadybos katedros mokslininkų vizitas į Stambulo universitetą:
 
2016 m. Balandžio 18–22 d. VGTU Statybos fakulteto Statybos ekonomikos ir nekilnojamojo turto vadybos katedros doc. dr. Natalija Lepkova ir doc. dr. Vaidotas Trinkūnas  pagal ERASMUS+ mainų programą lankėsi Stambulo Universitete (Turkija). VGTU Statybos fakulteto Statybos ekonomikos ir nekilnojamojo turto vadybos katedros bendradarbiavimas su Stambulo universitetu buvo užmegztas 2008 m. dalyvaujant konferencijoje „Ateities mokymas“ (ang. Future Learning). Šį kartą buvo skaitomos paskaitos Stambulo Universiteto Informatikos katedros magistrantams ir doktorantams.
 
Paskaitų metu buvo pristatyta Lietuva, taip pat institucija, kuriai atstovavo mokslininkai, t.y. Vilniaus Gedinimo technikos universitetas. Turkijos studentai susidomėjo Erazmus+ mainų galimybėmis su mūsų universitetu ir magistrantūros studijomis. Doktorantai domėjosi galimybėmis stažuotis VGTU. Buvo skaitomos teminės paskaitos iš anksto susitarus su priimančiąja institucija. Doc. dr. Natalija Lepkova skaitė paskaitas apie biometrines technologijas ir intelektualią testavimo sistemą, sukurtą VGTU, Statybos fakulteto Statybos ekonomikos ir nekilnojamojo turto katedroje, bei pristatė Vilnių, kaip išmanųjį miestą (taikomas technologijas ir pan.). Doc. dr. Vaidotas Trinkūnas – apie nuotolines studijas Lietuvoje ir VGTU, taip pat apie elektroninę komerciją Lietuvoje (1 pav.).
 
1 pav. Paskaitos ir susitikimai Stambulo universitete
 
Vizito metu VGTU mokslininkai buvo pristatyti dabartiniam Stambulo universiteto Rektoriui Prof. Dr. Mahmut Ak. Susitikimas įvyko naujos laboratorijos atidarymo metu Stambulo universitete (2 pav.). Naujai atidarytoje Vartotojo ir kompiuterio sąveikos tyrimų laboratorijoje numatoma vykdyti tyrimus, kurių pagrindu būtų optimizuojama Stambulo universiteto interneto svetainė, taip pat vykdyti užsakomuosius tyrimus bendradarbiaujant su verslo atstovais.
 
 
Keletą žodžių apie Stambulo universitetą (3 pav.). Stambulo universitetas (turk. İstanbul Üniversitesi) – didžiausias bei žymiausias Turkijos universitetas. Jame studijuoja daugiau nei 178 000 studentų, dirba daugiau kaip 22 000 administracinio ir akademinio personalo. Stambulo universiteto pradžia – 1453 m.  Stambulo universitete yra 22 fakultetai.
 
 
Daugiau informacijos apie Stambulo universitetą galima rasti čia: http://www.istanbul.edu.tr/en/
 
Vizito metu buvo aptariamos tolimesnio bendradarbiavimo galimybės: galimi studentų ir dėstytojų mainai, bendrų publikacijų rašymas. 
 
2 pav. Laboratorijos atidarymo ceremonija Stambulo universitete
 
Pagrindinis Stambulo universiteto korpusas 
Rimvydas Labanauskis
VGTU Verslo vadybos fakultetas, Verslo technologijų katedra
VGTU Verslo vadybos fakulteto, Verslo technologijų katedros asistentas Rimvydas Labanauskis 2016.04.19-22 skaitė paskaitas Seinajoki taikomųjų mokslų universitete (SeAMK) Suomijoje. Dėstytojas R. Labanauskis studentams skaitė paskaitas šiomis temomis: “Kokybės vadyba ir pelningumas” bei  “Kokybės vadybos metodų panaudojimas logistikoje”.
 
Nors Seinajoki miestas atrodo ramus, tačiau universitete gyvenimas verda. SeAMK kiekvieną savaitę lanko svečiai ar vizituojantys dėstytojai iš užsienio, vyksta daug studentų organizuojamų renginių. Universitetas garsus savo turima Virtualios realybės laboratorija, kuri vienintelė Suomijoje sukonstruota iš net 5 ekranų leidžiančių mokslininkams ir lankytojams persikelti į virtualią erdvę. Rimvydas turėjo galimybę išsamiai suspažinti su virtualiu šiuo metu Seinajokyje statomos ligoninės modeliu. Kitas pristatytas virtualus modelis – Seinajokyje planuojamo statyti futbolo stadiono, skirto vietos komandai projektas. Vystant šiuos ir daugybę kitų skaitmeninės statybos projektų aktyviai dalyvavo SeAMK dėstytojai ir studentai. Pažymėtina, kad SeAMK labai domina bendradarbiavimas su VGTU įgyvendinant įvairius projektus, ne tik technologijų ir virtualios realybės srityse, bet ir vystant verslo krypties studijų programas.  
 
Pietvakarių Suomijoje esantis Seinajokis laikomas šiuo metu sparčiausiai  augančiu ir besivystančiu miestu šalyje, išsiskiriantis verslo kūrimui ir vystymui pritaikyta aplinka bei įgyvendinantis daugiausia statybų projektų. Vietos universitete studijuoja virš 5000 studentų, dirba apie 380 darbuotojų. Universitetą sudaro 4 fakultetai: verslo ir kultūros, maisto ir žemės ūkio, technologijų, sveikatos apsaugos ir socialinio darbo.  Universitete apie 10 proc. studentų yra iš užsienio. Taip pat universitetas turi per 200 partnerių aukštojo mokslo institucijų visame pasaulyje.
 
Tai jau antrasis R. Labanauskio vizitas į Suomiją dėstymo tikslais. 2015 m. rudenį dėstytojas skaitė paskaitas apie Porcesų valdymą Tamperės taikomųjų mokslų universiteto studentams.
 
 
 
Linkėjimai,
Rimvydas Labanauskis
Lect. Ivona Baranovskaja
Kūrybinių industrijų fakultetas, Užsienio kalbų katedra
Erasmus+ mainų programa – tarptautinė galimybė tiems studentams ir dėstytojams, kurie nori įgyti patirties, pagilinti savo žinias, patobulinti ar išsiugdyti įgūdžius, pažinti kitą šalį ir kultūrą bei perimti geriausią kitos šalies universiteto patirtį. Žmogus tobulėja ir profesinėje, ir asmeninėje srityje.
 
Mano pirmasis dėstymo vizitas buvo 2010 m., kai su kolege važiavome į Suomiją, į Seinajoki taikomųjų mokslų universitetą. Vėliau teko apsilankyti Karabuko universitete Turkijoje, Fernando Pessoa universitete Portugalijoje, Valensijos politechnikos universitete Ispanijoje, Dubrovniko universitete Kroatijoje, Štutgarto medijų universitete Vokietijoje, ir taip pat buvau išvykusi į Eslingeno aukštąją mokyklą Vokietijoje, kur dalyvavau jų organizuojamoje tarptautinėje savaitėje. Visų vizitų metu mane priėmė darbuotojai iš užsienio ryšių skyriaus ir dėstytojai iš kalbų centro ar katedros. Paskaitos buvo dėstomos bakalauro pakopos verslo vadybos, turizmo, komunikacijos ir kūrybinių industrijų programų studentams, kuriems anglų kalba yra kaip vienas iš kurso mokomųjų dalykų - vieną ar kelis semestrus. Taip pat buvo organizuojami susitikimai su kolegomis, dėstančiais anglų kalbą, buvo dalijamasi patirtimi ir mokomąja medžiaga. Buvo užmegztos naujos pažintys, susitarta dėl tolimesnio bendradarbiavimo.
 
Vienas iš įdomiausių ir naudingiausių vizitų vyko, kai dalyvavau tarptautinėje kalbų savaitėje, kuri taip pat apėmė tarpkultūrinę komunikaciją Ašafenburgo taikomųjų mokslų universitete Vokietijoje. Pagrindinis vizito tikslas – susipažinti ir apsikeisti užsienio kalbos mokymo patirtimi su kolegomis iš Suomijos, Rusijos, Danijos, Olandijos, Slovakijos, Vengrijos ir Vokietijos. Visos savaitės darbotvarkė buvo ypatingai užimta: dalyvavome interaktyvioje diskusijoje-seminare apie kalbos didaktiką XXI-ame amžiuje, kurią skaitė Macmillan‘o leidyklos atstovė; turėjome kitą seminarą apie naujus mokymo būdus (Lego žaidimo panaudojimą, kuriant metaforas ir pasakojimus); klausėmės paskaitos apie patirtį, mokant užsienio kalbos online būdu. Be to, dauguma atvykusių dėstytojų patys vedė paskaitas studentams, o norintys pasiklausyti irgi galėjo prisijungti. Vienai studentų grupei skaičiau paskaitą apie reklamos šūkius ir jų kūrimą/rašymą, atkreipdama dėmesį į kalbos svarbą ir jos funkcijas, o kitai studentų grupei dėsčiau apie filmo rinkodarą – tradicines ir naujas galimybes sudominti potencialų žiūrovą apsilankyti kino teatre.
 
Intensyvios paskaitos ir seminarai taip pat persipynė su kultūrine ir socialine savaitės programa. Buvo organizuojama ekskursija po Ašafenburgo miestą, bendra vakarienė su universiteto atstovais, dar vienas kalėdinis vakaras su universiteto darbuotojais ir svečiais, ir apsilankymas kalėdinėje mugėje miesto centre.
 
Tarptautinės savaitės metu labiausiai įsiminė diskusijos su kolegomis, bendros įžvalgos į mokymo ir mokymosi procesą, išsakytos mintys per paskaitas ir prezentacijas. Pavyzdžiui, tarpkultūrinės komunikacijos svarba šiuolaikinėje visuomenėje, arba kaip technologijos keičia ugdymą, ir kaip atitinkamai jos sukuria tam tikrus iššūkius bei pasiūlo naujas galimybes.
 
Kai kurios mintys:
„At school/university students should do what they can‘t do at home.“
„Classes should be more social, social skills should be developed.“
„Competition gets more and more global, you‘ll have to deal with different nationalities.“
„Whilst the software of machines may be globalised, the software of the minds that use them is not.“
„In order to understand a different culture, you have to know yours. People will ask you about your culture.“
 
Kuo visi vizitai yra tokie ypatingi ir naudingi? Iš universiteto pusės, esi tarsi tarpininkas ir atstovas, pristatantis ir informuojantis apie savo universitetą, jo veiklą, galimybes studentams atvykti ir studijuoti. Tuo pačiu susipažįsti su tuo pat metu panašiu, bet ir skirtingu kito universiteto gyvenimu, jo politika, darbo organizavimu, darbo sąlygomis. Pedagoginiu požiūriu, vyksta pažintis su tam tikro padalinio, pvz. užsienio kalbų centro, struktūra ir jo darbo pobūdžiu, t.y. darbo organizavimu, dėstymu, darbuotojų bendravimu tarpusavyje ir su studentais.
 
Ir galiausiai iškyla dar vienas klausimas – „Kokia iš to nauda?“ Asmeniškai man, tai yra tobulėjimas iš vidaus ir išoriškai kaip žmogui ir pedagogui. Pirmiausia vyksta naujos informacijos ir patirties apdorojimas, analizė, išvadų darymas ir informacijos pritaikymas. Sužinai, ką tu gali pakeisti savo darbe, kaip pritaikyti naują patirtį, kaip padaryti dar geriau ir įdomiau. Kalbant apie bendravimą su kitų šalių, kitų kultūrų dėstytojais ir darbuotojais, tu tobulėji bendravimo lygmenyje, pasidarai tolerantiškesnis, atviresnis, geresnis, laisviau bendraujantis. Ir visą šitą patirtį panaudoji su savo studentais, kolegomis, tada ir pajunti teigiamus pokyčius.
Doc. dr. Nerija Banaitienė; Lekt. Silva Rimkuvienė
Statybos ekonomikos ir nekilnojamo turto vadybos katedra
 2015 m. lapkričio 22-27 d. pagal Erasmus+  programą vykome į Stambulo Yildiz technikos universitetą (Turkija). 
 
Bakalauro pakopos statybos fakulteto studentams skaitėme paskaitas, kurios buvo numatytos mokymo programoje. Kadangi susidomėjimas buvo nemažas, vien paskaitomis neapsiribojome.  Po paskaitų užsimezgė pokalbiai bei diskusijos su  studentais ir atėjusiais į paskaitas dėstytojais. Studentai Turkijoje moka anglų kalbą, yra žingeidūs, todėl komunikuoti buvo lengva ir įdomu. Juos domino viskas - tiek dalykiniai klausimai, tiek ir įvairūs sociokultūriniai aspektai.
 
Ypač daug susidomėjimo sulaukė Lietuvos ir VGTU pristatymas. Turėjome atsivežę reklaminių lankstinukų ir kitos VGTU atributikos, kurią padalijome studentams paskaitos metu. Malonu, kad jie žino Lietuvą ir nori vykti studijuoti pagal įvairias programas.
Susitikime su fakulteto Erasmus+  koordinatoriais diskutavome apie tolesnio bendradarbiavimo galimybes, pakvietėme juos atvykti į gegužės mėnesį VGTU Statybos fakultete vyksiančią mokslinę konferenciją.
Taip pat turėjome progą apžiūrėti universiteto studentų Davutpasa miestelį, kuriame įsikūręs fakultetas, susipažinti su puikia jo infrastruktūra, papietauti kartu su kolegomis.
 
Erasmus+ tai puiki galimybė pasitobulinti, įgyti naujos patirties ir praplėsti savo akiratį.
Natalija Lepkova
Dėstė Danijos, Suomijos, Italijos, Turkijos universitetuose
Erasmus mainų programa – unikali galimybė tiek studentams, tiek dėstytojams pasikeisti patirtimi, pabendrauti, perimti geriausią patirtį bei pasimokyti kitų šalių universitetuose, turinti ne tik profesinę, bet ir kultūrinę vertę. Lankydamiesi kituose užsienio šalių universitetuose VGTU dėstytojai dirba savo šalies ir institucijos Ambasadoriais. Todėl dalyvavimas programoje yra ir didelė atsakomybė, ne tik paskaitų dėstymas kitos šalies universitete.
 
2000 m. pirmas mano vizitas tuo metu dar pagal Socrates mainų programą vyko į Aalborgo universitetą Danijoje. Stažuotė truko 3 mėnesius. Tuo metu buvau pirmo kurso doktorantė VGTU. Stažuotės metu buvo lankomi pastatų ūkio valdymo, kurį tuo metu studijavau, kursai, dalinamasi patirtimi su studentais ir dėstytojais. Buvo įsisavinti naujoviški dėstymo metodai.
 
Stažuotė buvo naudinga ne tik dalykiniu, bet ir kultūriniu aspektu. Giliau susipažinau su Danijos kultūra, istorija, aplankiau daug žymių vietų. Vėliau, jau baigusi doktorantūros studijas ir pradėjusi dėstyti, 2003 m. grįžau į Aalborgo universitetą dėstyti paskaitas. Taip pat bendradarbiavau su Metropolijos taikomųjų mokslų universitetu (Helsinkis, Suomija), Toskanos universitetu (Viterbo, Italija), Stambulo universitetu (Stambulas, Turkija), Berlyno taikomųjų mokslų universitetu. 2012 m. gavau padėką už aktyvų dalyvavimą Erasmus programoje ir indėlį plėtojant Lietuvos aukštojo mokslo tarptautiškumą.
 
Svarbu pažymėti, kad su minėtais ir kitais universitetų vyksta abipusis bendradarbiavimas. Kitų šalių mokslininkai atvyksta skaityti paskaitas VGTU studentams, vyksta mokslinis bendradarbiavimas.
 
Erasmus programa suteikia ir stažuotės galimybes. Mano paskutinė stažuotė vyko į Talino Technologijos Universitetą (Talinas,  Estija) 2012 m.  Stažuotės metu, padedant Prof. Roode Liias, buvo detaliai susipažinta su pastatų ūkio valdymo sektoriumi Estijoje, aplankytos kelios įmonės ir objektai.
 
„Visko žinoti neįmanoma, bet stengtis būtina“ – tam labai padeda Erasmus mainų programa!
Agnieška Juzefovič
dėstė Dublino technologijų institute (Airija)
2015 m. sausio 26-31 d. į Dublino technologijų institutą (Airija) vykau skaityti paskaitas pagal Erasmus programą. Bakalauro pakopos meno istorijos bei kūrybinių industrijų studentams skaičiau paskaitą apie Vakarų modernizmo dailę, bei apie monochrominę kinų tušo tapybą.
 
Šia tema esu paskelbusi keletą mokslinių straipsnių bei mokslinę monografiją, todėl po paskaitos užsimezgė produktyvi diskusija su DIT studentais bei dėstytojais, atėjusiais į paskaitą. Greta planinių paskaitų taip pat studentams padariau ir trumpą įvadinį pristatymą apie Erasmus studijų galimybes VGTU universitete, ypač KIF fakultete.
 
Taip pat dalyvavau interaktyvioje diskusijoje-seminare su DIT mokslininkais bei doktorantais, pakomentavau jų disertacijų tezes bei pristačiau savo tyrimus. Su DIT mokslininkais sutarėm dėl ateities bendradarbiavimo gairių – publikacijų mainų bei dalyvavimo konferencijose. DIT darbuotojai taip pat mane supažindino su kūrybinėmis dirbtuvėmis, kurios yra pritaikytos menininkų praktikų rengimui, turėjau galimybių praktiškai susipažinti su naujosiomis metodologijomis. Gavau dovanų akademinės literatūros, kuri pravers moksliniams tyrimams bei vadovaujant studentų bakalauro ir magistro darbams. Su kolegomis iš DIT preliminariai tarėmės ir dėl jungtinės magistratūros studijų programos steigimo galimybių.
Jonas Jakaitis
dėstė Veimaro Bauhaus universitete (Vokietija)
2014 m. balandžio 14-19 dienomis lankiausi Veimaro Bauhaus universitete (Vokietija) paskaitų skaitymo pagal ERASMUS programą tikslu. Vizito metu seminare Research in Urban Studies skaičiau paskaitas Architektūros ir urbanistikos fakulteto doktorantams ir magistrantūros studentams vadovaujamiems Miesto sociologijos prof. Dr. Frank Eckardt tema A Discourse on the Members of Urban Spatial Formation Under Conditions of Modern Democracy (A case study of Vilnius).
 
Architektūros ir urbanizmo fakultetas yra vienas didžiausių architektus ruošiančių padalinių Vokietijoje. Lankantis pagrindinių renovuojamų universiteto rūmų auditorijose, naujai įrengtose laboratorijose ir dirbtuvėse neformaliai bendravau su universiteto pedagoginiu kolektyvu bei studentais. Aplankiau universiteto biblioteką, universitete vykstančių parodų ekspozicijas. Tenka pastebėti, kad yra itin stipriai plėtojama gamybinė bazė ir studijų programų apsirūpinimo maketavimo, modeliavimo, IT ir kt. įranga programa.
 
Architektūros ir urbanizmo fakulteto Kraštovaizdžio architektūros ir planavimo studijų programos prof. Sigrun Langner kvietimu dalyvavau kraštovaizdžio architektų magistrantų baigiamųjų darbų gynimo procese. Susipažinau su universiteto Menų ir dizaino fakulteto, Gaminių dizaino studijų programa, jos įgyvendinimo eiga, institucijos studijų programos įgyvendinimo organizavimu, kursinių bei baigiamųjų darbų rengimo ypatumais, apimtimi, pasiektais rezultatais bei mokymo baze. Ypatingai daug dėmesio skiriama mokymo bazės plėtotei ir praktinių įgūdžių tobulinimui.
 
Lankydamasis universitete perskaičiau pranešimą apie VGTU strateginius tikslus, akademinį gyvenimą bei naujai plėtojamos Pramonės gaminių dizaino studijų programos įgyvendinimo tikslus bei artimiausius siekius.
 
Taip pat stažuotės metu neoficialioje aplinkoje Erfurte bendravau su Vokietijos jaunųjų dizainerių konkurso organizatoriais. Apsikeičiau nuomonėmis dėl bendradarbiavimo ir dalyvavimo panašiuose renginiuose ateities galimybių VGTU Dizaino katedros studentams.
 
Paskaitų skaitymo vizitas pagal ERASMUS programą į Veimaro universitetą buvo naudingas dėl galimybės apsikeisti patirtimi skaitytų paskaitų tema bei susipažinti su Gaminių dizaino studijų programos įgyvendinimu.
 
    • Puslapio administratoriai:
    • Ieva Bagdonaitė
    • Julija Vičienė
    • Dovilė Karpičiūtė
    • Justina Adomaitytė
    • Monika Auglytė
    • Jurgita Kunigonienė
    • Dovilė Jodenytė
    • Raimonda Šukaitė
    • Ieva Bagdonaitė
    • Justina Adomaitytė
    • Vaiva Norkevičiūtė
    • Vilma Purienė
    • Eglė Kirliauskaitė
    • Dovilė Juršytė
    • Liucilė Vervečkaitė
    • Agnė Augustinaitė