Svetainės struktūra www.vgtu.lt Mano VGTU Medeinė
Esame kovojantys už tikrą kultūrą ir mūsų gretos auga!

Studijuodamas Šiauliuose ir žengdamas pirmuosius žingsnius audiovizualinės kūrybos link, susipažinau su šiauliečiams gerai pažįstamu Remigijumi Ruokiu, renginių, televizijos filmų ir reklamos režisieriumi, scenarijų autoriumi, dainų kūrėju, kompozitoriumi ir prodiuseriu. Savo audiovizualinę kūrybą demonstruodamas vietinės ir tarptautinės reikšmės festivaliuose aš visada sulaukdavau kritinio ir paskatinamojo R. Ruokio žvilgsnio. Būta ir akimirkų, kai gausiai diskutuodavome apie šiuolaikinę eksperimentinę kūrybą bei vykstančius kūryboje pokyčius. Plačiau
 
Kinas mieste ir už jo ribų

Kinas visada buvo miesto ženklas. Ir tada, kai naujasis brolių Lumière'ų išradimas sutraukdavo minias pasižiūrėti „judančių paveikslėlių“, ir tada, kai keliaujantys komersantai rodydavo filmus apleistose pašiūrėse, kino aukso amžiaus laikais ir net tada, kai kinui iššūkį metė televizija, o iliuzijų pasaulis tapo pavaldus asmeninėms žiūrovo užgaidoms. Tačiau labiausiai kinas miesto atrobutu buvo tada, kai atsirado vidiakai, ir, norint pažiūrėti filmą, iš namų eiti nebereikėjo. Plačiau
 
Madinga kaimynystė

Madingas rajonas – gana neįprastai, bent jau kol kas, lietuvio ausiai skambantis žodžių derinys, nors pats reiškinys toli gražu nėra jokia naujiena ir gilias miestietiško gyvenimo tradicijas turinčiose kultūrose žinomas jau seniai. Štai, pavyzdžiui, XIX a. Londone madingi kvartalai buvo Pikadilis ir Park Leinas, Paryžiuje – Rue de la Paix ir Sen Žermenas, SoHo daug metų garsėjo kaip meniškiausia aplinka Niujorke, o Kopenhagos Kristianija buvo XX a. meno išraiškos laisvės simbolis ne tik Danijoje, bet ir už jos ribų. Plačiau

Kaip skatinti verslo konkurencingumą regionuose?

Nauja skaitmeninio marketingo programa kuria naujas galimybes. „Clustering Creativity“ tai skaitmeninės rinkodaros projektas vyraujantis tarp marketingo sprendimų ieškančių įmonių bei praktikos trokštančių, idėjų pilnų studentų. Prie ES ir Erasmus+ finansuojamos platformos galima prisijungti nemokamai, o prie šio projekto kūrimo prisidėjo bei žiniomis dalinosi penkių Europos šalių universitetų specialistai kilę iš Lietuvos, Latvijos, Kroatijos, Vokietijos ir Jungtinės Karalystės. Plačiau

„Kelionių kompasas“: Kamčiatka

Kamčiatka. Komandorų, Kurilų salos. Altajus, Tian Šanio, Sajanų kalnai… Ilgai tektų vardyti vietas, kurias išvaikščiojo vilnietė keliautoja R. Kubertavičienė. Ji pedagogė, žurnalistė, fotografė, trijų knygų apie turizmą autorė. Kalnų sporto meistrė pasakoja apie savo pomėgį keliauti. Kelionės, viršukalnės, pažinimo džiaugsmas ir noras tai perteikti kitiems – toks ponios Reginos gyvenimas. Plačiau

Reklamos maestro Gintaras Šeputis atskleidžia slaptas meno ir verslo sąsajas

Mūsų pokalbį norėčiau grįsti ne vien reklama, bet daugiau tuo, kas yra šalia jūsų pagrindinės profesijos interesų – meno ir reklamos saitais ir skirtumais. Juk jūs savo profesinę biografiją pradėjote nuo videomeno, kuris tuomet Lietuvoje tik atsirado, ir su juo susijusios meninės bei akademinės veiklos, o reklamos versle perėjote visas stadijas nuo paprasto gamybininko iki vadovo. Kaip dera reklama ir menas? Esate sakęs, kad reklama visų pirma yra mokslas. Plačiau

Prognozė: stoties rajonas Vilniuje taps prestižiniu

Dėvėti rūbai, prekyba antkapiais, prostitutės, vagys ir narkomanai – tai asociacijos, kurios ilgą laiką kildavo vos išgirdus minint Vilniaus stoties rajoną. Per kelis pastaruosius metus šį raktažodžių sąrašą pakeitė „nauji būstai“, „populiarūs barai“ bei „menininkai“, paraginę prabilti apie stoties rajono atgimimą. Padedant nekilnojamo turto vystytojams, verslininkams, menininkams bei gyventojų bendruomenei, rajonas keičiasi. Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) Kūrybinių industrijų fakulteto studentė Evelina Giedrytė, rengdama mokslinį darbą „Vietovės įvaizdžio formavimo modeliai. Vilniaus stoties rajono įvaizdžio atvejis“, klausė šių grupių atstovų, kokį stoties rajoną matysime po 5–10 metų. Plačiau

Remigijus Ruokis: „Mąstanti muzika Lietuvoje nereikalinga, nes žmonės nekovoja dėl savo teisių“

Remigijus Ruokis — dainininkas, dainų autorius, režisierius, televizijos laidų prodiuseris ir vedėjas. Jis dar žinomas kaip Remigijus „Raivo“ (Raivo Kirviekniemmi, Rusla, Funkit) Ruokis. Su šia asmenybe susijusios muzikinės grupės „Gin‘Gas“, „Les Stagnateurs“, „DaLyVis“ bei tokie inicijuoti renginiai, kaip „Šiaulių naktys“, „Šiauliai Jazz“ ar Šiaulių apskrities muzikos apdovanojimai (ŠAMA). Jis – ir Lietuvos džiazo federacijos valdybos narys. Plačiau

Nuo kino iki kulinarijos: Lietuvos kūrybininkai susibūrė buvusiuose Tiškevičių rūmuose

Šiandien istoriniame Vilniaus senamiestyje susitiko filmų „Tadas Blinda. Pradžia“ ir „Emilija iš Laisvės Alėjos“ režisierius Donatas Ulvydas, žymiausių lietuviškų festivalių „Roko naktų“, „Bliuzo naktų“ ir „Galapagų“ prodiuseris Algirdas Barniškis-Blėka, garsusis žurnalistas, prodiuseris Kristupas Krivickas bei daugelis kitų žinomų kūrybos ir pramogų profesionalų. Visi jie suteikė progą kartu padirbėti kūrybinėmis industrijomis besidomintiems moksleiviams, mokytojams ir studentams. Plačiau

Atlikėjams, siekiantiems išgarsėti užsienyje, patarė apsikuopti savo šalyje

Norint, kad lietuvių kuriama muzika skambėtų, pavyzdžiui, Anglijoje, reikia ten važiuoti ir dirbti, tačiau prieš tai apsikuopti savo šalyje – nešvara gali vyrauti kai kurių atlikėjų mintyse. Taip LRT RADIJUI sako Vilniaus Gedimino technikos universiteto Kūrybinių industrijų fakulteto Filosofijos ir komunikacijos katedros magistras Tomas Pupinis. Anot jo, norint išpopuliarėti kitose šalyse, pirmiausia reikia turėti produktą – kai kurie nišiniai lietuvių atlikėjai rengia turus ir džiugina užsienio gerbėjus. Plačiau

Vilniuje vyks konferencija „Vizualumas 2017: turizmas vs. paveldas kūrybiniame mieste”

Balandžio 20-21 d. Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) Senamiesčio rūmuose (4.3a, I korpusas, Trakų g. 1) vyks tarptautinė tarpdalykinė mokslinė konferencija „Vizualumas 2017: turizmas vs. paveldas kūrybiniame mieste”. Į ją jau ketvirtą kartą susirinks įvairių šalių humanitarinių ir socialinių mokslų atstovai, besidomintys šiuolaikinėmis ir nuolat kintančiomis vizualumo, paveldo ir kultūriškumo tendencijomis. Plačiau

Vilniuje ketvirtą kartą vyks tarptautinė konferencija „Vizualumas 2017”

Balandžio 20-21 dienomis į VGTU tarptautinę tarpdisciplininę mokslinę konferenciją vėl susirinks įvairių šalių humanitarinių ir socialinių mokslų atstovai, besidomintys šiuolaikinėmis ir nuolat kintančiomis vizualumo, paveldo ir kultūriškumo tendencijomis. VGTU Kūrybinių industrijų fakulteto Filosofijos ir komunikacijos katedros organizuojama tarptautinė konferencija „Vizualumas 2017: turizmas vs paveldas kūrybiniame mieste”, organizuojama jau ketvirtąjį kartą šiais metais gvildens vizualinės ekologijos, kultūrinio miesto politikos, multimedinės technologijos, kultūros paveldo perspektyvos temas. Plačiau

Vilniuje lankysis kūrybinių industrijų ekspertė prof. Li Dziašan
 
Balandžio 14 d. Vilniuje viešės kūrybinių industrijų srities ekspertė iš Kinijos. Profesorė Li Dziašan apsilankys Kultūros ministerijoje, Vilniaus Gedimino technikos universiteto Kultūros verslo ir komunikacijos katedroje, Lietuvos kino centre, Užupio meno inkubatoriuje, Vilniaus dailės akademijos Dizaino inovacijų centre, Menų spaustuvėje, susitiks su Nacionalinės kultūros ir kūrybinių industrijų asociacija. Plačiau

Andrius Pulkauninkas improvizuoja nuo „tamsos šokio“ iki kūrybinių industrijų

Šiuolaikinio šokio choreografas ir režisierius Andrius Pulkauninkas – Vilniaus universiteto kinetinės grupės įkūrėjas ir vadovas, avangardinio meno šalininkas. Gimęs 1973 m. liepos 12 d. Vilniuje, iš pradžių jis baigė gamtos mokslus, vėliau – Danijos fizinio-vizualinio teatro mokyklą, teatro edukologiją, daugybę įvairių workshopų, studijų ir mokymų, iš kurių, matyt, svarbiausios buvo pamokos pas nuolatos lankytą „butoh“ šokio mokytoją Masaki Iwana. Andrius – taip pat ir „A. Pulka theatre“ vadas bei pagrindinis atlikėjas. Plačiau

Dar kartą apie kūrybines industrijas – už ar prieš

Kūrybinės industrijos yra „patiekalas“, vieniems nesuprantamas ir bauginamas kaip kelionė į Marsą, kitiems – duona kasdienė. Apie kūrybines industrijas, naujųjų laikų sintetinę veiklą, keliančią vis daugiau edukacijos, meno ir verslumo iššūkių, VŽ „Savaitgaliui“ pasakoja doc. dr. Eglė Jaškūnienė, VGTU Kūrybinių industrijų fakulteto Kūrybos verslo ir komunikacijos katedros vedėja. Plačiau

Skaitmeninės komunikacijos mokysis netradiciniais metodais

Trečiadienį Vilniuje pristatytas ES programos Erasmus+ finansuojamas skaitmeninės komunikacijos projektas „Clustering Creativity“, kuris apjungs aukštąsias mokyklas, verslo bei nevyriausybinių organizacijų atstovus bei jaunuosius kūrėjus. REKLAMA Kuriant ir įgyvendinant šį projektą, kurio tikslas – ugdyti skaitmeninės komunikacijos žinias, bendradarbiauja specialistai iš Lietuvos, Latvijos, Vokietijos, Jungtinės Karalystės ir Kroatijos. Plačiau

Kokia nauda darbdaviui iš dėstančio darbuotojo?

Verslo atstovai ir aukštųjų mokyklų darbuotojai sutaria, jog siekiant paruošti darbo rinkai tinkamą žmogų svarbus visų pusių įsitraukimas ir dalyvavimas ugdymo procese. Nauda, kai savo srities profesionalas prisijungia ir savo žiniomis dalijasi su studentais, yra akivaizdi, tam pritaria tiek studentai, tiek akademijos atstovai. O kokia nauda iš to darbdaviui? Plačiau

Kūrybinės dirbtuvės vaikams su negalia – universiteto garbės reikalas

Universitetas mums asocijuojasi su mokslo ir kultūros pažanga, su jaunimu, kuris yra įgalus šias sritis vystyti. Todėl turbūt traukysite pečiais pamatę universitete vaikų su negalia būrelį, lydimą tėvelių: ką jie čia veikia, juk dauguma jų dar net nelanko įprastos mokyklos? REKLAMA Atsakymas jus nustebins: jie lankė čia kūrybines dirbtuves! Mat vienai (kol kas) aukštajai sostinės mokyklai -Vilniaus Gedimino technikos universitetui (VGTU) – rūpi vaikų su negalia ateitis. Tai pats tikriausias sektinas pažangos, kurią visuomenei ir turi diktuoti universitetai, ženklas. Plačiau

Renginių organizatorius patirtį perduos jaunimui

Plečiantis pramogų rinkai, neišvengiamai didėja specialistų, išmanančių ne tik įgarsinimo ar apšvietimo niuansus, bet ir turinčių renginių technologijų bei vadybos žinių, paklausa – tuo neabejoja daugelio renginių organizatorius ir techninis direktorius bei VšĮ „Muzikos zona“ vadovas Dovydas Bluvšteinas. Daugeliui puikiai pažįstamas muzikos ir renginių vadybos ekspertas visai netrukus savo patirtimi dalysis su Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) studentais – jis tapo vienu iš jau šį rudenį startuosiančios renginių inžinerijos studijų programos rengėjų bei dėstytojų. Plačiau

Užsiėmė verslu, nes nematė Lietuvoje kokybiškos produkcijos

Pernai gruodžio mėnesį Evaldas Arlauskas, Airidas Janušauskas ir Rasa Syminaitė šventė savo bendrijos pirmąjį gimtadienį. Tačiau dar prieš įsteigdami mažąją bendriją jaunuoliai kaupė savo žinias ir patirtį vaizdo ir garso produkcijos kūrybos srityje. „Audiovizualinės produkcijos rinkoje matėme labai gerą perspektyvą. Norėjome kurti kokybišką produktą, o aplink matėme daug labai nekokybiškų produktų“, - pasakojo vienas iš įmonės įkūrėjų E. Arlauskas. Plačiau

VGTU studentų darbai vėl gaivina Vilniaus parkus ir skverus

Mažiau lankomiems Vilniaus parkams galima įkvėpti gyvybės, kad pėstieji sustotų net ir tose erdvėse, kurias dažnai praeina skubėdami. Tuo įsitikinę Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) Kūrybinių industrijų programos studentai, jau trečius metus organizuojantys kūrybinių intervencijų savaitę „priARTink“. Praeiviams teigiamų emocijų suteikia K. Sirvydo skverą tyrimo objektu pasirinkusios studentės: „Prancūzparkiu“ neoficialiai vadinamame skvere jos įkurdino Eifelio bokštą ir dėžutę, iš kurios kiekvienas gali išsitraukti prancūzišką dienos citatą. Plačiau

Studentų iniciatyva kuriamas kūrybinių industrijų tinklas

Naujausios studijos rodo, jog kūrybinės industrijos yra efektyviausia ekonomikos sritis. Lietuvoje stojančiųjų į šios srities studijų programas vis daugėja, prognozuojamas 5-8 proc. kasmetinis sektoriaus augimas. Sektoriui ir jo eksporto apimtims augant, didėja ir darbdavių reikalavimai specialistams bei poreikis pradėti partnerystę su kitais sektoriaus atstovais – dėl šių priežasčių balandžio 17 d. vyko VGTU Kūrybinių industrijų fakulteto studentų organizuojamas kontaktų mainų renginys „IMKI 2014“. Plačiau

Profesorė J. Černevičiūtė: menininkų Lietuvoje yra per daug

„Pažiūrėkime, kiek menininkų priruošiama Lietuvoje. Akivaizdu, kad daugybė iš tų menininkų eina ir dirba eilinius darbus, nes jiems reikia pragyventi. Menas – simbolinė viešoji gėrybė. Siektina, kad jis būtų socialiai paklausus“, - patikino prof. dr. doc. Jūratė Černevičiūtė. Vilniaus Gedimino technikos universiteto Kūrybinių industrijų fakulteto Kūrybos verslo ir komunikacijos vedėja kartu su kolege doc. dr. Viktorija Žilinskaitė-Vytienė moksliniame straipsnyje „Kūrybinių industrijų raida ir meno komunikacijos samprata Lietuvoje“ nagrinėjo naują komunikacinę meno sampratą, požiūrį į meną, menininkus bei jų vietą visuomenėje. Plačiau

Jūratė Černevičiūtė. Kūrybos verslas: reikia išmokti įtaigiai pateikti meno reiškinius

Prieš ketverius metus Vilniaus Gedimino technikos universitete pradėti rengti kūrybinių industrijų specialistai.  Mažai kam žinomas terminas, aukštasis išsilavinimas su miglota darbo perspektyva ir atsargūs vertinimai. Šiandien ši specialybė sulaukė milžiniško populiarumo. Apie kūrybinių studijų gimimą pasakoja šių studijų iniciatorė – VGTU Kūrybinių industrijų fakulteto Kūrybos verslo ir komunikacijos katedros vedėja doc. dr.  Jūratė Černevičiūtė. Plačiau

Kūrybinės industrijos – priblokšti ir pasipelnyti
 
VGTU studentai rengia projektą ,,KI (Kūrybinių industrijų) propaganda”, kurio tikslas supažindinti būsimus studentus bei darbdavius ir kitus susidomėjusiuosius su kūrybinių industrijų sritimi, profesijomis, studijų programa, ateities perspektyvomis, vykdoma veikla ir kitais įdomiais dalykais. „Būti kūrybingam, t.y. priblokšti visuomenę savo originaliomis idėjomis ir iš to gerai pasipelnyti“. Tai John‘o Howkins‘o mintis, puikiai perteikianti kūrybinių industrijų koncepciją. Plačiau

Kūrybinių industrijų specialybė: mados klyksmas ar perspektyvi ateitis?

2008 m. Vilniaus Gedimino technikos universitete startavo nauja specialybė – kūrybinės industrijos. Studijos programos aprašymas skamba viliojančiai ir daug žadančiai. Jaunimogidas.lt pamėgino išsiaiškinti ir sužinoti daugiau apie šią sparčiai populiarėjančią specialybę. Kūrybinės industrijos teoriškai Programos aprašymas puslapyje studijos.lt skamba štai taip: „Programos tikslas parengti aukštos kvalifikacijos kūrybinių industrijų (reklamos, rinkodaros, viešųjų ryšių, multimedijų, televizijos, radijo, spaudos, interneto ir kt. telekomunikacijų ir tradicinio verslo komunikacijos) specialistus. Plačiau

 
    • Puslapio administratoriai:
    • Eivina Staniulytė
    • Diana Pachomovaitė
    • Vita Urbelionytė Šlekienė
    • Angelė Tamulevičiūtė
    • Justas Nugaras
    • Veronika Cicėnaitė
    • Tautvydas Parapinavičius
    • Ana Luisa Monse
    • Ramunė Uždavinytė
    • Živilė Sederevičiūtė Pačiauskienė
    • Justė Kareivaitė